tisdag 15 mars 2011

I huvudet på Janne K

HV71:s tränare har ett namn som förpliktigar. Tränare som heter Janne Karlsson måste nämligen ha brushuvuden som då och då färgas röda och exploderar. Det står i Smålandslagen. Till skillnad från sin namne i Växjö, ni vet han som på egen hand kan förvandla en lugn och fin presskonferens till ett mindre inbördeskrig, så har HV-Janne mindre att tänka på - och med, har det visat sig. När Växjö-Janne får puls så kokar det i hjärnan, när HV-Janne får detsamma så kokar det ingenstans. För HV-Janne har ingen hjärna. Den är försvunnen. Väck. Borta. Ingen vet var den är. Ingen har sett den på flera dagar.

BB har som enda seriös blogg i landet fått tag i HV71:s tränare Janne Karlsson för en intervju. Han svarade gärna på frågor om sin hjärna.

– Jag vet inte om jag överhuvudtaget har fått någon hjärna, säger Karlsson.

Jo, det har du fått.

– Hur vet du det?

Det har du ju själv berättat.

– Jaha, jag är läkare alltså.

Men du var ju på sjukhuset. Du såg ju bilderna själv. Långt där inne i tjockskallen fanns det en liten sliten slemmig sak. Det var din hjärna.

– Jag vet fortfarande inte om jag har fått en hjärna. Enligt mig så haltade bevisen.

* * *

För att råda bot på förvirringen och för att HV-Janne för en gångs skull ska få tänka innan han tycker så anordnas ikväll skallgång på Hovet. Med start klockan 19.00 ger sig Jönsköpings gosskör ut på jakt. Truppen består av Karlssons kamrater och kastrater. Samtliga bär hjälm och dubbel suspensoar. I pauserna bjuds det på Pucko och sega kolor. Varmt välkomna!

4 kommentarer:

knutten sa...

Avdelning, ödmjuka HV

Christian sa...

Underbart inlägg! Se nu till att skicka HV åt HelVete ikväll! ;)

Adam K sa...

Hatten av och grattis Boris...ni förtjänar att gå till Semi. Nu kommer ärligheten jag undvarit under slutspelet. Ni spelar rolig och bättre ishockey, ni vågar både gå framåt och stå på egna blå. Ni gör de psykologiska målen trots att ni är nykomlingar. Lägg också märke till att detta lag AIK har var bara ett år sen i Allsvenskan. Iår slår ni ut HV i kvarten. Starkt gjort. Grattis

Eddie sa...

slå ihop växjö och husqvarna/vätterstad och bilda
HQ VVS med JanneoJanne som tränarpar?