onsdag 9 mars 2011

Drömmar av guld

Det regnar i Stockholm ikväll. Jag blev blöt på vägen hem från Hovet men det kändes som en vandring i solsken. Det var mörkt och kallt men det var ljust och varmt. Och det sjöng ifrån höghusen, det sjöng ifrån asfalten. Det sjöng i mitt bultande gnagarhjärta, sjöng i hela kroppen. Jag gick min vanliga väg, genom parken, halkade på en isfläck men återfick balansen. Jag plaskade i pölar, tryckte halsduken mot bröstet och trudeluttade för mig själv:

Drömmar av guld - A
Drömmar av guld - I
Drömmar av guld - K
Det är drömmen om AIK

Jag vet inte om det kan bli så mycket bättre än så här. Jag har sett en del hockeymatcher genom åren. Aldrig har jag känt en sådan glädje och stolthet. När Stefan Johansson punkterade matchen så var det som om hela Hovet exploderade. Trycket där inne är svårt att beskriva. Det måste upplevas. Jag är så glad och stolt och jag vet inte riktigt var jag ska ta vägen med alla känslor. Det är tur man har en blogg i alla fall. Just det här inlägget går kanske inte till historien som det mest genomtänkta men än sen. Om jag överhuvudtaget ska kunna somna i natt så måste jag först få lov att skriva av mig.

Vi leder kvartsfinalserien. Vi har 2-0 i matcher. Vi har kört över HV, seriesegrarna och de regerande svenska mästarna två gånger om. Vi är två segrar från en semifinal. Det är inte magiskt, det är gnagiskt.

5 kommentarer:

batong sa...

Kan man byta lag.

Black Boris sa...

:)

arildo sa...

framåt stolta aik !!!! jag vet att det är 1 hockey blogg men men är tvungen.skulle inte flatan sänka spurs?? hehe??

Black Boris sa...

Arildo Arildoni har hittat hit, man blir lycklig. Men vad är det som är så roligt?

arildo sa...

jag passar tillbaka frågan till dig!! vad är det som är så j...a roligt?? :-) 3-3 ikväll o vinst efter straffar