söndag 6 mars 2011

Oscar Steen

Han kom till AIK i somras, lämnade Ö-vik och Modo där han sades ha kört fast. Mina första intryck på försäsongen: skridskostark, stabil, spelskicklig. Mr Stoneface.

Med facit i hand konstaterar jag att Gozzi och Gnaget gjorde ett riktigt kap när man värvade Oscar Steen. Steen har varit en av lagets bärande spelare genom hela serien. Jag kan inte minnas att jag sett honom göra en dålig match i vinter. Han toppar den interna poängligan och bidrar i allra högsta grad till att AIK når slutspel. Ikväll är han en av isen bästa. Steen jobbar och sliter som få, dessutom passar han snyggt fram till både 2-1 och 3-2. I samma veva skickar han sitt gamla lag ner i kvalserien.

Jag undrar vad han tänker ikväll, undrar hur det känns att vara Oscar Steen. Jag tror och hoppas att han är lika lycklig som jag och alla andra segerrusiga hockeygnagare. Det förtjänar han.

8 kommentarer:

Eddie sa...

såg hur han åkte och snackade med diverse modo-spelare, dom verkade bli irriterade. :)

om du inte är en stolt AIKare än, så kolla denna, http://bit.ly/dQyp1T

Hockeysossen sa...

Jag ville bara säga grattis!

Black Boris sa...

Bång såg ut att ha kul när han åkte omkring med kameran och det blev ju en härlig film. Den här bilden är annars min favorit från gårdagen.

Tack Sossen. Och som sagt; vi ses i semin.

Drömmar av guld - A
Drömmar av guld - I
Drömmar av guld - K
Det är drömmen om AIK

Olof Loklint sa...

Stort Grattis!

Greken sa...

Vad var det jag sa kompis. Hej hå hej hå till slutspel vi gått

Adam K sa...

Boris: Öhm vilken semi?

Greken sa...

hv kommer inte att ha en chans i morgon så till semi ska vi gå

Black Boris sa...

Tack Olle! För övrigt håller jag med Greken.

Hej H
V, H
V, HV ska vi slå...