måndag 28 mars 2011

The sound of Cyndee 2.0

Det är över nu. Slut. Finito. Cyndee Peters sjöng nästan lika vackert som i fjol. Då grät jag mig en flod av glädje, igår klämde jag fram en tår av stolthet. Säsongen blev bättre än jag ens vågat drömma om.

Sista tio minuterna blev den här semifinalseriens bästa och mest minnesvärda. Inte ens Globen lyckades förstöra stämningen. 13800 pers stod upp under slutminuterna, vi applåderade och sjöng och hyllade världens bästa Gnaget. Ett hundratal värmlänningar gjorde väl sitt för att bidra till stämningen men det brukar sällan få positiv effekt att kasta tuggummin och spotta snus. Håhåjaja. Min vän Eddie, som råkade sitta på sektionen under bortaklicken, var inte riktigt lika nöjd som jag efter matchen. Om man säger så. Men han fick i alla fall ingen flaggpinne i plast kastad på sig. Lagom till hösten planeras en hämndaktion. Vi ska dra till Karlstad och pissa på dem, bokstavligt talat (tror jag). Jag har visserligen inte diskuterat saken med Eddie ännu men jag är nästan säker på att han är på.

Säsongen är däremot tvivelsutan både av och slut. Åtminstone för oss AIK:are. Kvalserien går förstås vidare och slutspelet likaså och visst engagerar jag mig en smula men mycket mer än så är det inte. Jag har bränt mitt krut, känner mig som den gnagare jag är. Det är över nu. För den här gången och för den här makalösa säsongen. Black Boris går till vila. Jag har en tämligen späckad vår framför mig och det är inte bara Allsvenskan i fotboll som kräver min tid och energi. Innan jag loggar ut för sista gången på ett tag vill jag dock passa på och framföra ett stort tack. Tack AIK Ishockey, spelare, tränare, ledare, materialare, kanslipersonal och alla andra med för att ni gjort den här säsongen till en sprakande fest för mig och alla hockeygnagare. Det är med stor tillförsikt som jag redan nu ser fram emot sensommaren och försäsongen.

So long, farewell, auf Wiedersehen, adieu...

Au Revoir!
/BB

12 kommentarer:

Greken sa...

Kompis vi var väl 13850? Jag följer gärna med till Karlstad och hjälper till. Syns på Råsunda nästa gång. Pappa pappa barn

Tomas / Brynäsportalen.se sa...

Och stolt ska du vara Boris, AIK med sin framfart knäppte ju i princip alla på näsan. Inte nog med att dem tryckte ner våra tips om sistaplats i halsen på oss, dem visade också att pengar och stjärnor inte behöver betyda allt.
Det är bra för svensk hockey och det gillar jag.
Dessutom har AIK varit en frisk fläkt, liksom din blogg är så tack till er båda för en fin säsong.

tapaamme jälleen// TT

P.S. om lämpligt tillfälle uppstår kan jag tänka mig att sympatipissa. ;) D.S.

Black Boris sa...

Greken: Enligt den officiella statistiken ja. Men enligt mina beräkningar var det minst 50 pers som satt under slutminuterna... Nädå, men de sa faktiskt 13800 i Globen, det kom till och med upp på jumbotronen. Det var väl Berit som snurrade till det igen kan jag tänka.

Tomas: Tack själv! För en riktigt rolig säsong både på och utanför isen.

Egentligen borde man väl avsluta säsongen med en finsk schlager, en fett skön Kiss-hit eller kanske till och med med en sommarsång med The Pinks. Men för en gångs skull väljer att pausa med värdighet.

Kiitos kahvista // BB

G:G sa...

Vill bara tacka för den här säsongen, din blogg har gjort den om möjligt ännu bättre.

Marran sa...

Tack för underbar läsning. Förhoppningsvis så kommer det ligga en till AIK-blogg uppe till nästa säsong. Väl mött.

Black Boris sa...

Tack G:G och tack Marran!

Och Marran, den AIK-bloggen ser jag verkligen fram emot.

Kung Kenta sa...

Jaha du Boris, tycker AIK gjorde bra ifrån sig för att vara nykommlingar i ES, du ska vara mycket stolt.

Ryck upp dig råttan:0)

Nu tar vi tag i dom svarta & orangea istället:0)

Let´s go Flyers!

Eddie sa...

Givetvis så är jag med på hämndaktioner, en klassiker är att smeta in tigerbalsam i suspensoaren.

men jag funderar på att åka förbi där i sommar och såga jack i trampolinen, så dom gör sig illa när dom tränar diving.

Fbk-spelarna påstod ju att isen var hal och att det var därför att dom trillade så lätt.
Därför tror jag på Ösets hyss att tejpa skenorna med transparent tejp.

Det är märkligt hur illa AIK-fansen bemöttes i Karlstad, jag var där första bortamatchen.

Första hemmamatchen i semi, stod en fbk-fan och vinkade inviterande till AIK-fansen.

Och nu senast så ... Boris har ju redan skrivit om det.

Och så påstår dom att AIK-fansen är dumma?

Anonym sa...

Liwing is leaving?

Greken sa...

Let´s go Flyers

Kung Kenta sa...

Vart har den lilla råttan tagit vägen, ingen som vet, ingen som vet:0)

Let´s go Flyers!

Eddie sa...

man börjar undra vart herr bacon gömmer sig, kanske gömmer han sig och kommer fram lagom till att AIK går på is igen?


Har nu hittat något som kanske kan locka fram Boris, för inte kan han väl hålla sig undan om det luktar bacon?

längst ned på länken kan man hitta
Baconlypsyl. 20:-
(dock levereras det från sveriges baksida)
http://www.extremefood.se/default.asp?lid=5&ulid=100&show=1