tisdag 8 september 2009

Bagdad-Boris rapporterar: Ingen anledning till oro



Våra tappra svartgula krigare stod starka i dagens strid. De försvarade sin borg och gnagde sakta men säkert ner de aggressiva anfallarna. Våra skjutvapen var hela tiden laddade men vi sparade på krutet. Varför skjuta i onödan? Av respekt för våra kombattanter från norr väntade vi in i det sista med att besvara elden. Våra beryktade stödtrupper, den s.k. svarta armén, påstås ha varit liten och svag men det är inte sant. Inte en enda soldat stupade. Inte en enda soldat skadades. Samtliga soldater rapporteras friska och krya. Deras mödrar sover gott inatt. Våra motståndare säger att de var nära att besegra oss. De ljuger. Striden är inte över förrän den feta damen sjungit. En sekund är en evighet. Vi var aldrig nära att falla. Kapten Dick såg till att vi höll stånd. Dagens kamp var en skenmanöver. Vår straegi är att invagga våra fiender i falsk trygghet. När det blir blodigt allvar skall vi visa vår styrka. Vi skall krossa dem alla. Vi ska sänka deras skepp. Vi skall njuta segerns sötma. Tro mig när jag säger er: Det finns ingen, absolut ingen som helst anledning till oro.

3 kommentarer:

Kent sa...

Försäsongsmatcher brukar nästan aldrig ge en hint om hur serien kommer att summeras bortåt vårkanten. Så Boris jag håller med dig, låt dessa runnerups få tro att de kan....

Zebran (greken) sa...

Det här blir en underbara svart gul år tror mig.

Mvh

Zebran

Black Boris sa...

Kent: Håller med dig om det där med försäsongsmatcher. Det finns liksom ingen logik. Ska därför bli extra intressant att följa DIF i vinter!

Jag ser med spänning fram emot att se vilka du placerar som elva i ditt elitserietips. Det är verkligen ovisst in i det sista...

Greken/Zebran: Jag tror dig, jag tror dig. Öddsen ser brä ut!