fredag 6 november 2009

Skrattar bäst som skrattar sist

Okej, jag vet att det börjar bli tjatigt vid det här laget men jag kan inte låta bli att ägna ett sista inlägg åt att avhandla Leksands senaste svineri.
-
När någonting är roligt tycker Boris att det är väldigt roligt att tjata om det om och om och om igen. Till min förvåning och besvikelse tycker sällan min närmaste omgivning att det är lika kul att höra mig älta samma saker gång på gång. Men man kan inte alltid ta hänsyn till andras eventuella tyckanden. Här på Black Boris måste jag få utlopp för mitt behov av återupprepning och självhärmeri. Det här är min fristad, här tjatar jag bäst jag själv vill! Därför ger jag er idag ännu ett grymt roligt svinlägg... förlåt inlägg.
-
För egen del har jag haft stor behållning av att följa de senaste dagarnas hetsjakt på Leksand. Det började med att jag såg en löpsedel (här i Johanneshov) som skrek ut skandalen. Hockeystjärnorna hade trängt sig före i kön och ja, ni vet hur det lät. Att just jag, Boris, fann denna nyhet komisk hade egentligen inte att göra med själva sakfrågan. Det som främst fick mig att dra på smilbanden var den fantastiska tajmingen. Sedan tidigare hade jag ju drivit tesen om smutsiga Leksand, spargrislaget som flyger högt osv. I och med pressens s.k. avslöjande fick jag vatten på min komiska kvarn.
-
Idag har jag i alla fall bestämt mig för att släppa svininfluensan, åtminstone för den här gången. Igår vaccinerade jag mig och vad som händer i morgon vet ingen. Kanske är influensan värre än jag och många med mig velat tro. Kanske är det flesta larmen falska.
-
Ett gott skratt förlänger livet, brukar man säga. Om detta är sant vet jag inte. Men jag vet att med humorn som vapen går man aldrig värnlös. Utan humor är vi dömda att leva i leda och att dö av tristess.
-
Jag tror på att med jämna mellanrum skratta åt galenskaper och tidningsankor. På YouTube hittade jag härom kvällen följande lilla filmsekvens. Se, hör, sjung med och njut, alla humorutrustade hockeyhogs. Här har vi en välklädd gris som vet hur man skitar ner!

Inga kommentarer: