måndag 1 november 2010

Gnagarsvin och Fröken Lunda

Patric Blomdahls rygg är trasig igen och det suger verkligen. Han representerar en spelartyp som man vill ha i laget, en grisig tuffing som vet hur man ändrar en matchbild.

Nu är det Fröken Lunda vi möter ikväll och då bör vi klara oss ändå. Bång är på gång och Nemeth vet var hakan ligger. McDonell kan ta en smäll han med om det kniper. Men varför oroa sig för sånt där? AIK är ju ett lirarnas lag, ett lag med Josh och Johannes, ett lag som dribblar bort indianer i sömnen. Och till skillnad från Luleå skjuter vi skarpt om så krävs. Inga knallpulver här inte.

Jag är säker på seger. Så säker man kan vara. Torskar vi så gör jag som man bör - skyller på zebran!

Ikväll vill jag se Sandberg och Bång dominera isen. Jag vill se Dicken göra mål. Jag vill se Rudslätt göra mål. Jag vill se Fasth hålla nollan. Jag vill se Carlsson och Johansson solida och stabila. Jag vill nog se Gynge göra mål också förresten. Och Nollander. Det är på tiden. Jag vill se Bröderna Ahlström snurra runt och servera Steen. Jag vill se Salmonsson soloåka från egen blå och trycka upp trissan i taket.

Det är mycket man vill. Får jag som jag vill så vinner vi med minst
5-0. Huvudsaken är att vi vinner, att vi tar de där tre poängen.

Jämtin må förresten vara ett lite svin, inte desto mindre skulle det vara rena fröjden att se honom i Gnaget nästa säsong. Det är här han hör hemma. Jag har ofta undrat vad han har att göra i Cluben. Maken till bacongäng får man leta efter.

2 kommentarer:

Hockeysossen sa...

Som vanligt skriver du med den underton jag själv söker men aldrig hittar. Lärorikt.

Skönt med en säkerhetsventil som stavas zebra. Kalas. Det är nästan så att jag känner igen mig.

Vad säger du om tränarteamet? Jag har min åsikt klar, men vad tycker en kännare som du så här långt? Är AIK ett självspelande Melinpiano?

Sandberg hade jag alla dagar i veckan sett i ett eget lag. Detsamma gäller Ahlströmarna. Däremot har jag svårt att se vad Jämtin skulle tillföra ditt lag. Jag tycker ni har det ni behöver.

Lycka till ikväll!

Black Boris sa...

Jag är sedan länge förtjust i Melin. Persson tycks vara ett utmärkt komplement. Två olika temperament som ger balans och dynamik. Jag är också förtjust i att stapla floskler som du märker.

Ett självspelande melinpiano tror jag inte att AIK är. Snarare en samspelt orkester där alla hela tiden måste dra åt samma håll. Slarvar någon eller några så blir det haveri och bistra toner.

I dagsläget skulle Jämtin tillföra både griseri och fyrverkeri. Jag tycker ärligt talat att han är en bättre hockeyspelare än Blomdahl. Tror också att det finns goda chanser att vi får se Jämtin i Gnaget nästa säsong, förutsatt att vi håller oss kvar i smöret.

Tack för beröm. Även om du tar till övertoner. Din blogg är bra som den är, med eller utan undertoner. Men det visste du ju redan!