söndag 14 november 2010

"Olvonbuske, min olvonbuske"

AIK Hockey har länge dragits med olika åkommor. För mindre än ett år sedan låg min älskade för döden. Hjärtat var trött, magen gjorde uppror, kramperna avlöste varandra. Småningom lade sig hysterin men snart tog växtvärken vid. AIK är nu i full färd med att växa i elitseriekostymen, såväl på som utanför isen.

Som ett led i rätt (?) riktning inleder man nu ett samarbete med en KHL-klubb. Gozzi har siktats i S:t Petersburg.

Jag har aldrig trott på AIK i KHL och jag tror fortfarande inte att det är där framtiden ligger, varken för AIK eller några andra svenska klubbar. Men jag är en vän av fruktbara samarbeten och nya sätt att tänka. Förhoppningsvis kan mötet mellan AIK och S:t Petersburg på sikt växa till något stort och vackert.

Som Gozzi säger: "Vi pratar brett just nu. Försöker hitta något som båda klubbar kan tjäna något bra på."

Man kan och man bör inte dra några större växlar av det lilla som hittills framkommit i kvällspressen. Men man kan konstatera att AIK siktar framåt. AIK vill bli större, bättre, vackrare. AIK vill helt enkelt bli bäst. Jag gillar det så mycket att jag får lust att sjunga kalinka.

Läs även:
AIK inleder samarbete med KHL-klubb
"Vi pratar brett just nu"

3 kommentarer:

Eddie sa...

Delar av denna låt sägs spelas då SKA st Petersburg gör mål.
Vet inte vilken del, har inte heller lyckats få den översatt.

http://www.youtube.com/watch?v=oavMtUWDBTM&

Anonym sa...

Bång i Tre Kronor!!!!!!!!!

Greken sa...

Daniel Bång är på gång