onsdag 10 november 2010

Dagens Ros

Säga vad man vill om Ros men han är ju rätt kul ändå. Killen har stalj och den rätta knycken. Killen är sköön asså.

Idag tycker Ros att Foppa ska spela i AIK eller Södertälje. Kan ni tänka er Foppa i SSK? Hmpff, tillåt mig hånle. SSK liksom. Värsta lilla muppklubben. Nä, det blir ingenting med det sörru, det fattar till och med Kringelknutten. I Gnaget däremot skulle Foppa naturligtvis passa in utmärkt. Allmänna Idrottsklubben. Störst, bäst och vackrast - och fattigast i hela jävla serien! Här ska Foppa spela. Helst ihop med Sandberg och Pavlikovsky, tycker Ros.

Ja, vad ska man säga om den strålande idén? Det är väl inget fel med att klämma in tre centrar i en och samma kedja? Frågan är om man inte skulle krydda anrättningen med lite Bång också - på backen i par med Blomdahl! Sen sätter vi in Fasth som point man i power play, Liwing som power forward i andralinan och så Prozac och Boris som cheerleaders i power break. Vad gör man inte för att få lite härlig uppmärksamhet? Dessutom skulle det antagligen bli värsta grejen. Guldvipperna hörde ju 90-talet till men nu blir det andra bullar och ballar. Så sittplats, ställ er upp, för nu kör vi!

Sämre än Väsby, ja vi är sämre än Väsby... Shrek

4 kommentarer:

Anonym sa...

VA FAN...??? Tar du parti för Trollet...? Råttor & Troll numera i samma påse. Sega och fel färg.

Bättring Boris...

Krasst Krås sa...

Troll och mörka krafter går hand i hand. Ingen tillfällighet att Solna har svarta tröjor.

Håller med om mycket Boris, dock ej om muppklubb.

Black Boris sa...

Jag har naturligtvis alltid gillat Ros - i smyg! Särskilt hans sätt att uttrycka sig i skrift. Jag beundrar språkbehandlingen, den grammatiska korrektheten och den alltid lika genomarbetade dispositionen.

Faktum är att Ros länge varit något av en idol för mig. En förebild och stilikon. Jag ser mig lite grann som hans okände lärjunge, en Shrek II typ.

Med risk för att verka lite muppig så delar jag generöst ut en verbal smäll eller två. Ibland är det särskilt befogat. Till exempel när mina bloggbundisar tar time out eller kedjar fast sina tangentbord.

Ett rått skott väcker bjärnen. En muppkupp triggar Knutten. Det är så sant som det är sagt det.

Tommy sa...

Det som är lustigt är att när Roos jobbade på Falukuriren så fick han inte åka ut på reportage och blev lite satt i frysbox på redaktionen.
Jag fattar inte hur han sedan lyckades nästla sig in på Aftonbladet, praktik, nystartsjobb?