söndag 21 november 2010

Man har väl rätt att ändra sej?

Hur ska du nu ha det?
Det är frågan jag helst undviker...
~
Det lär aldrig göras någon film om mig och min lilla kråka. Sången om mig och min lilla kråka skrevs emellertid redan för många år sedan. Wille Crafoord och jag hade och har aldrig träffats men jag tror att vi på nåt telepatisk och övernaturligt sätt kom i kontakt med varandra någon gång runt 96-97. Det var nämligen då han skrev sången som sedermera skulle komma att bli mitt livs ledmotiv. Man har väl rätt att ändra sej?

¤ ¤ ¤

Min lilla kråka och jag kom i luven på varandra och jag fann ingen annan utväg än att låta den bestämma. Sov du kråkan så sover jag också, sa jag till den och deppade ihop. Vi vilar pennan och blocket, vi lägger locket på bloggen och låtsas att det regnar. Vad har väl jag att komma med inför en match mot lilla AIK? Vad har väl jag för behov av att lätta hjärtat och plita rader om svartgula lagmaskiner?

Jag inbillade mig att det var tid att gå vidare. Men det var nog bara tid att börja om. Det är förstås mycket möjligt att jag ändrar mig igen. Kanske redan ikväll, kanske lagom till jul. Men om Gud vill och om kråkan håller käft så ska det nog kunna bli kunskap, glädje och så lite Boris även framöver. Man är ju inte gjord av trä.

¤ ¤

Luther och jag kände nog båda två att det bästa för bloggen vore att skicka kraxpellen långt, långt bort.

Sagt och gjort. Det blev en enkel biljett till beachen. Därmed kommer inläggen framöver att publiceras utan att först ha gått igenom någon vidare kvalitetskontroll. Taket är därmed högre än himmelen, golvet är bräckligt och man får se sig för var man sätter stegen.

Se där, en glipa! Man ser ända ner till källaren! Titta, titta, är det inte en dalmas på väg upp i smöret?!

¤

AIK vs AIK på Hovet om ett par timmar. Jag är säker på min sak: AIK är i fetfin form. AIK är storfavoriter. AIK kommer att vinna och klättra i tabellen. Inte ens Greken, den galne gamblern, sätter emot.
~
Ursäkta mej, men hej
Man har vär rätt att ändra sej?

Luther och lilla Doris. Bye bye Boris. 

3 kommentarer:

Greken sa...

Om man ändå fick vara den där kråkan på bilden. Det skulle va bra öddz. Ett annat bra öddz är att vi vinner med 3-1

Black Boris sa...

Snuskis!

Anonym sa...

Sorry, men du kan inte lägga av nu när det går så bra för oss, för då vet alla att du egentligen är Bosse Knopp. Got you.
Skämt åsido, humor är hårt arbete. Slapp av. En bra hockeyblogg räcker mer än väl.

//Överallt men inte på hovet