söndag 21 november 2010

Garvis & Garvis

Det har kommit en kommentar som jag bara måste få kommentera. Jag påbörjade ett svar i kommentarsfältet under inlägget Originalet och kopian här nedan, men svaret blev lite långt så jag tar det som ett blogginlägg istället. Du som läser är naturligtvis välkommen att bidra med kommentarer du med.

¤ ¤ ¤

Det må verka lite väl men faktum är att jag blir upprymd av den här typen av kommentarer.

En annan rolig detalj...

På båda lagbilderna förekommer en "Garvis":

Eilert "Garvis" Määttä i Skellefteå AIK och Henry "Garvis" Carlsson i AIK. Jag vet inte varifrån de fick sina smeknamn men jag antar att Henry fick sitt betydligt tidigare än Eilert. När Henry befann sig på toppen av sin spelarkarriär var ju Eilert bara barnet! 

¤ ¤

En annan AIK:are på bilden (andre man knästående från vänster) är Ingemar Ingevik. Vad han har betytt för AIK:s ishockeysektion genom åren vill jag helst inte gå in på. Men den som är intresserad kan ju börja med att läsa den här artikeln från år 2000.

/Tack MN för din inspirerande kommentar!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Oj, har vi ett fotbollslag i Skellefteå? :O
;)

Anonym sa...

Tack för det. Jo, jag hade faktiskt på tungan att kommentera det faktum att det var 2 Garvis. Men tänkte att eftersom Eilert förmodligen hade tagit sitt efter Henry, så blir det bara en massa ytterligare trist snack om kopior, plagiat och efterapningar :-).
Sedan tycker jag att ditt kverulant-jämförelse är lite orättvis, vilka hade inte i stridens hetta blivit skogstokiga över en sådan bortdömning.
Men samtidigt kan jag bara konstatera att ni vann rättvist (det gör man alltid). Och jag hoppas verkligen att det börjat blåsa nya vindar i ES. Är lite trött på den inbillade LHC/VF/FBK/HV-dominansen. Lag som AIK, Skellefteå och Luleå är en frisk fläkt i år.
/MN

Black Boris sa...

MN... Visst är kverulantjämförelsen lite orättvis. Man får ta den för vad den är - ett barnsligt skämt. Lite som zebrainsatsen igår skulle man kunna tänka.