fredag 5 november 2010

Sömnlös i Stockholm

I natt kommer jag mig inte för att gå och lägga mig. Jag är för full och glad för att kunna sova. Full av glädje, segerrusig och salig.

Jag har faktiskt bara druckit kaffe och det är mycket möjligt att koffeinet stigit mig åt huvudet. Det må vara hur det vill med den saken. Fötterna har jag än så länge kvar på jorden. Jag dansar och ler och jag nynnar på en gammal dänga. "Walking on sunshine" heter den visst. Det är där jag befinner mig i natt. I solskenet vandrandes, gungandes, dansandes. Gnagisk och grann.

Jag tänker på AIK och jag känner stolthet och kärlek. Tänk att man kan tycka så mycket om ett hockeylag. Tänk att man kan tycka så  mycket om en Bång. Tänk att man kan tycka så mycket om detta spel, detta underbara skådespel som kallas hockey. Livet är mer än hockey och AIK är inte allt men en natt som i natt unnar jag mig ett sanslöst rus av hockeypuckad lycka. Jag har väntat rätt länge.

Jag trodde verkligen inte att en derbyseger skulle kunna framkalla den här barnsligt befriande känslan av glädje längre. Jag trodde det inte inför förra derbyt och jag trodde det definitivt inte inför kvällens match. Men vad man tror och vad man vet är sällan det samma. Nu vet jag vad en derbyseger kan göra med mig. Nu vet jag vad två derbyseger i rad gör med mig. Det blir inte mycket bättre än så här.

Jag passar på och njuter nu, unnar mig en sömnlös natt. Tar mig en kopp till och tittar på reprisen. Djurgården-AIK 2-5, igen...

6 kommentarer:

Anonym sa...

Som neutral Leksing tycker jag att det faktiskt var rätt komiskt att de lyckades med att särskriva "Super Djurgården".

/Plutten

TT sa...

Jag trivs inte jättebra med att ni passerade oss i tabellen, men att ni sätter apkolonin på plats förtjänar gratulationer, varje gång.
Grattis! :)

Hockeysossen sa...

Jag känner igen dina känslor - må vara att det är för ett annat lag. Strålande insats mot Djurgården. Måste vara extra skönt att "vara sämre än Väsby innan säsongen" och sedan prestera på det sätt ni gör. Grattis!

Eddie sa...

När laget själva sa att dom är bra, menade dom själva verkligen så här bra då?

tycker inte att det är att kasta Steen (eller Ahlströmmare) i glashus, när jag nu reviderar mitt tips till att det blir slutspel

batong sa...

satan, hej va det går.

Olof Loklint sa...

Nu slutar jag kommentera ditt lags framfart. Väntar till nästa förlust istället: Hata, hata, hata - allt!