onsdag 24 november 2010

Varför och varför



Varför är det inte rättvist, varför har en del så bra
och en del dom smuttar kaffe medan andra får chokla’
Varför är just jag en gnager, det kan man fundera på
Varför får jag ej allmosor och varför ska det vara så

Varför ska jag mata Solna när jag aldrig får nåt gage
Varför har jag ingen krona eller tron och apanage
Varför har jag ingen ishall när det finns dom som har två
Varför får jag ej allmosor och varför ska det vara så

Varför får jag aldrig bidrag trots att pungen min är tömd
Varför kommer aldrig tacken för att jag gjort dig berömd
Varför regnar inga slantar, det är svårt för mig förstå
Varför får jag ej allmosor och varför ska det vara så

Varför ses jag ej som vacker och varför är jag inte fin
Varför har jag inga pengar, inte ens en ismaskin
Varför ska jag vara fattig, det kan man fundera på
Varför får jag ej allmosor och varför skrattar jag ändå

3 kommentarer:

G:G sa...

Jag för min del tycker att AIK ska lämna Solna och flytta vidare. Eller åtminstone hota med det. När Solnas politiker ställs inför att riskerar att inte förknippas med världens vackraste & bästa klubb så kommer de att ta sitt förnuft till fånga. Man måste få vara optimist ibland.

Anonym sa...

Allt som är sant rimmar. Det ser vi ju prov på här.

Men om ni nu måste flytta på er borde inte Skellefteå vara ett alternativ? Ni slipper liksom den för oss utomstående så tröttsamma diskussionen om vem som är AIK.

Anonym sa...

Vilken diskussion? Som alla vet så finns det AIK som håller till på Hovet i Stockholm, sen finns det ett gäng andra lag, bland annat Sollefteå.