torsdag 27 augusti 2009

I startgroparna



Det börjar kännas nu. Snart infinner sig allvaret. När AIK i kväll prövar vingarna i Gävle startar man en intensiv testperiod vars mål är att göra laget flygfärdigt lagom till den allsvenska premiären.


Så här ser flygschemat ut:

Ikväll (27/8): Brynäs (Gävle)

Sö 30/8: Leksand (Norrtälje)

On 2/9: Almtuna (Uppsala)

Lö 5/9: Västerås (Ritorp)

Ti 8/9: Almtuna (Ritorp)

To 10/9: Luleå HF (Sandviken)

Motorerna är i gång. Bränslet på ingång. Samtliga passagerare redo för avgång.
-
Alla utom Boris. Själv är jag nämligen genomförkyld, snorig och hostig idag, vilket förutom att jag är manligt ynklig innebär att jag istället för att vara på plats i Läkerol ägnar kvällen åt att knapra Läkerol.
-
Man skulle kunna säga att jag känner mig aningen vingklippt.
-
Nu kopplar jag in autopiloten ett par dagar. Sedan får snoret rinna och tinningarna brinna bäst fan de vill. Luftvägarnas eventuella farthinder stoppar inte en bevingad bloggare. På söndag ska Boris till Norrtälje!
-
Sist men inte minst: Kom igen Gnaget!

Uppdaterat 23.26
Det blev en femetta för de gävlarna. Läs mer här!

Inga kommentarer: