onsdag 19 augusti 2009

Lathund för cybertrötta

På Black Boris vimlar det som vana besökare vet av länkar och sajttips. Allt för att kloka hockeyfans ska förstå att göra denna eminenta blogg till startsida. Härifrån hittar man lätt till andra finfina hockeysidor på det världsvida nätet.

Nåja, än så länge kanske jag inte riktigt klarar att konkurrera med Google...

I alla fall, i dag tänkte jag delge er, kära läsare, mina egna favoritsidor. Denna fem-i-topplista rymmer de sidor på nätet som jag i princip dagligen besöker för att finna matnyttig och/eller humörhöjande information.

5. Gurkolles blogg - Slagskott och sargstuds

Kommentar: Västeråssupporter som skriver både intressant och med udd. Bjuder på en hel del skratt.

4. Dagens-hockey.se

Kommentar: Riktigt bra utgångspunkt för den hockeyintresserade surfaren. Uppdateras ständigt med länkar till artiklar, bloggar etc. om just ditt favoritlag.

3. Hockeysverige.se

Kommentar: Full av rykande färska artiklar. Varje dag, året om.

2. Mr Madhawk

Kommentar: Inbiten rödhök som skriver initierat om sitt Malmö och övriga Hockeysverige. Enda minuset är radbredden som rymmer på tok för många tecken för att falla mig i smaken.

1. Jämtleksingens blogg - För Leksand

Sveriges i särklass mest läsvärda hockeyblogg. (Möjligen i konkurrens med Black Boris då.) Ofta tänkvärd, alltid underhållande, jämt välskriven.

2 kommentarer:

Olof Loklint sa...

Man får tacka för att komma med på din lista! Det känns stort! När det gäller min blogg så är den ännu i ett stadium av "sökande"! Den letar efter sin form,sitt språk, sina uttryck!

Det är att göra det enkelt för sig att ställa sig i "burken" och enögt kommentera sin lilla sfär, ,sin lilla del av kakan, sin egen del av hockeyns bakgård.

Som bloggare känner jag mig fortfarande ny och lite som en novis. Men det är ett behagligt tillstånd som lockar till en fortsättning.

För övrigt håller jag med dig i din listning. Och att Black Boris är en skribent att räkna med är uppenbart och självklart!

- Mera Black Boris åt folket:)

Black Boris sa...

Nog är det väl så att det är i det där stadiumet av sökande som det mest spännande sker, medan man fortfarande testar sig fram. Jag känner igen mig i din beskrivning. Från en novis till en annan så att säga.

Någonting säger mig att denna vinter blir vår vinter. Keep up!