onsdag 12 augusti 2009

Boris & The Bullfits

Jag antydde häromdagen att jag eventuellt skulle starta en modeblogg. Boris & The Bullfits skulle den heta och alltihop var givetvis ett skämt. Men idag har jag kommit på andra tankar. Kanske är The Bullfits en bra idé trots allt. Kanske bör jag utöka tanken och inte bara starta en modeblogg? Varför inte satsa på en hundraprocentig shoppingblogg för shoppingsugna hockeyfans med smak för livets goda?

För en stund sedan besökte jag AIK:s webbshop. Som vanligt blev jag besviken. Utbudet är skralt och trist och den lilla köplust som först fick mig att besöka sajten övergick snabbt i mättnadskänsla och ont i magen. Det som är värt att inhandla har jag redan. Resten är mest blaha. Men det förstås, en golfhandske för alla väder kunde vara något - om jag nu bara spelade golf.

Jag surfade vidare på det världsvida nätet. Nästa anhalt: HockeyAllsvenskan officiella hemsida. Där finns också en webbshop. Bland annat kan man köpa vimplar för 150 kronor styck. Ärligt talat, vem köper dessa?

Nåväl. Jag ska inte bara gnälla. Konsumentupplysning kräver båda delarna. Först lite surt missnöje - sedan en dos reklam! (Och detta är riktigt bra reklam eftersom jag inte får en spänn för besväret. Jag och Sverker, jag och Sverker...)

En förening som verkligen har förstått det här med souvenirer är Leksands IF. Utbudet i webbshopen är stort; här finns kläder, kepsar, småprylar, barnsaker, ja faktiskt lite allt möjligt. Det är inte utan att jag som asfaltsskadad stockholmsfjölare undrar om de inte gått och blivit smått pryltokiga där uppe i Masland. Inte nog med ovan nämnda kategorier souvenirer, för frukostsugna leksingar finns denna omistliga morgonapparat till det nätta priset av 495 riksdaler! Är det inte fantastiskt så säg.

Nä, här har Gnaget en hel del att lära. Golfhandskar och läsglasögon i all ära - ingenting går upp mot en rejäl brödrost!


© Black Boris

Inga kommentarer: