söndag 23 augusti 2009

Det hänger på procenten

Det händer att folk klagar över mitt ihärdiga procentande. Tro nu inte att jag bedriver ocker (herregud, jag är AIK:are för böveln). Nej, mitt procentande är av ett helt annat slag: Jag gillar att tala i procent.

Särskilt i förtroliga samtal män emellan påstås jag ha nära att ta till procenthalten. Det är 75% hit och fifty-fifty dit. Och en sak kan man alltid vara hundraprocentigt säker på: Boris tummar inte på principen om att procenten alltid bäst beskriver potensen. För närvarande är jag till exempel halvtänd på tanken på att dra till Norrtälje om en vecka. Därmed 25% borisbånge.

Inför den allsvenska hockeysäsongen presnterar jag här och nu en liten tipslista. Och det är inte vilken tipslista som helst. Detta är nämligen Black Boris officiella procentlista 2009/10. Håll till godo.


I HockeyAllsvenskan 2009/10 tror Black Boris att:

0% av lagen når Elitserien,

0,01% av domarinsatserna kommer att uppskattas av Greken,

2,5% av AIK:s supportrar kommer att skämma ut sig,

5% av Grekens barnsliga vredesutbrott kommer att vara befogade,

8,5% av skotten som Heino-Lindberg får emot sig slinker in,

20% av AIK:s powerplay slutar med mål framåt,

28,5% av tränarna får sparken,

50% av Björklövens lagtröjor kommer att vara fula och gula,

65% av AIK:s biljettköpare kommer att vara s.k. medgångssupportrar,

75% av Black Boris blogginlägg kommer att innehålla ordet procent,

85% av Västerås spelare kommer att ladda upp inför match med att käka gurksallad,

99,9% av alla hemmasupportrar kommer att sitta och gnälla under matcherna i Örebro,

100% av Grekens barnsliga vredesutbrott kommer att vara underhållande och väl värda att uppmärksamma i denna blogg.

Inga kommentarer: