söndag 23 augusti 2009

Jag mår illa



Jag sitter vid min dator och leker kommentator
som mången annan fan i dessa dar
Här vimlar journalister, supportrar, statister
som älskar visa upp sin repertoar
Samma snitt har mången tyckare på sitt teckenslag
för är det fritt, då skrivs det samma sak i samma ordalag

Likväl klagas det på lagen, dom får allt ta sig i kragen
Hur fan kan man missa öppet mål?
Är sen matchen väldigt dålig, för trist och undermålig
hånas den som nyss var stor idol

Det snackas brett, om vem som dömer, vem som avgör rätt och fel
Säg dyr biljett och dom gör allt för att få pröjsa blott en bråkdel

Illa, jag mår illa, när jag ser hockeyfans som älskar galla spilla
Så fort ett domslut går emot så skriker dom repliker
Usch vad jag mår illa, jag mår illa
då jag ser gnagare förvandlas till gorilla
När jag ser folk som inga medel skyr,
då går min gräns för vad jag pallar med
då stänger jag min uppkoppling och spyr

De bästa exemplaren är de genomtänkta försvaren
som publiceras här och där var dag
Ja, hela allmänheten ska samsas i flatheten
Alla håller ju trots allt på samma lag
Efter en tid, då glömmer man lätt bort det där som hände sist
Man står bredvid varann för vem vill vara trist och moralist

Illa, jag mår illa, när pöbeln samlas kring en stackare att grilla
När jag ser arga män med näven knuten, fradga i truten
Usch vad jag mår illa, jag mår illa
när läktaren tas över av smått imbecilla
Och när sen hemmalaget spelar bättre än nånsin
ska gästerna få hån och spe förstås,
då vänder sig min mage ut och in

Den värsta skandalen är samlingsportalen
där menlösa fån tar till ton vartenda år
I form av tanklösa inlägg, lägger man dräggägg
som trots att dom mest skriker skapar press och rubriker

Illa, jag mår illa, när någon gapar högt och söker mig inbilla
att det är domarens fel att laget sliter, med förlustsviter
Usch, vad jag mår illa, jag mår illa,
när texter författas av ej omdömesgilla
När jag ser fulla fans som propagerar, och skanderar
mår jag riktigt illa, jag mår illa,
när ett fåtal tillåts bilda en gerilla
Och när sen dåren bakom skriker: SKJUT!
så fort en back har puck på blå då får jag nog,
tar på mig mössan och går ut

2 kommentarer:

you're the man boris sa...

UNDERBART! Fan, vad bra! HAHA!

Olof Loklint sa...

:) Vad säger man? Tja, fattas bara att få Ugglan att ta sig an denna text...