tisdag 11 augusti 2009

Griniga gamla gubbar

Nu när hockeysäsongen endast är ett par bläddringar i almanackan från att komma igång på allvar känner jag mig manad att ladda upp. Förutom att läsa allehanda artiklar som gått mig förbi under sommarens hektiska månader, låter jag pulsen gå upp med hjälp av härliga hockeyklipp.

För en hetlevrad och spontan hockeyfan som jag finns det få saker som är så uppiggande som att se andra humörister få spel. Gamla trogna läsare av bloggen är redan bekanta med min vän och vapenbroder Greken - mannen som gjort det barnsliga vredesutbrottet till sitt signum. Härmed utlovas på typiskt AIK-manér minst en rapport i månaden som uteslutande kommer att behandla nämnde galenpannas humörsvängningar och odämpade aggressioner.

Vadå typiskt AIK-manér?, frågar någon berättigat och intelligent. Jo, med typiskt AIK-manér menar jag helt enkelt att jag utlovar en händelseutveckling som jag egentligen inte själv kan styra över. Lite som när AIK Hockey räknar pengar alltså. Pengar som ännu inte finns men som om publiken kommer, om sponsorerna dyker opp, om laget vinner Kvalserien och så vidare, hamnar i AIK:s händer och därmed kan finansiera exempelvis en satsning mot Elitserien. Hänger ni med?

Alltså: För att jag ska kunna hålla mitt löfte om att publicera grekiska annekdoter, krävs förstås först att huvudpersonen själv leverar hett stoff. Och det kommer han att göra. Det är nästan lika säkert som att Leksand inte går upp till Elitserien i vinter heller. Men bara nästan.

Allright. Inget mera Greken för den här gången. Det finns ju så många andra griniga gubbar att garva åt (och med). Vad sägs till exempel om Tommy Sjödin! En stor spelare och en stor personlighet som ju egentligen slutade alldeles för tidigt. Jämför bara med en sådan som Chris Chelios. Nä Tommy, du kunde gott hållit igång ett par år till tycker jag.

Inga kommentarer: