onsdag 3 augusti 2011

Minnen man minns

Det börjar lukta abstinens. Värmen och hockeylängtan tar ut sin rätt och det är inte bara i kalsingarna det osar svett. För att inte gå ner mig fullständigt i sommarhettan och för att orka vänta ännu ett par veckor på blankis och nedsläpp så vänder jag blicken bakåt. Närmare bestämt till förra säsongen och dess tre, i mitt tycke, mest minnesvärda ögonblick. Vi tar dem bakifrån och avslutar med ett skott i råttan.

Kommentar: Det räcker väl med att citera den store poeten Magnus Uggla: "Om hon så tar dig på bar gärning, neka. Den var aldrig inne."

Kommentar: Förutom att Mark Owuya bjöd till så generöst så var det naturligtvis extra härligt att just Bång fick äran att pilla in den.

1. Viktor Fasth kvalitetstestar Teemu Laines suspensoar
Kommentar: Som man, gnagare, bloggare och medmänniska känner man verkligen med Viktor i situationen. Vem har väl inte drömt om att slå en finne på tasken?

* * *

Kuk & Humor när det är som bäst? Kom gärna med egna minnesvärda tips. Listan kan säkert göras både längre och lustigare.

6 kommentarer:

Adam K sa...

Boris:
Själv önskade jag att ward vore i närheten och jag tror också Fasth avstod NHl just av den anledningen att det finns värre än ward där borta...

Föressten klar med ranking från öst sida, hmm Frölunda, får se hur många fjädrar de har kvar efter säsongen=)
Kan ju bli en "no feather)
Ha det bra i värmen

Eddie sa...

en lite undran, är det fortfarande minnen om man inte minns dem längre? :-)

Black Boris sa...

Adam K, angående Fasth och NHL: Eeh, okej...

Eddie: Jag tror det men jag minns inte säkert.

Greken sa...

Adam. Klart att Fasth ville va kvar. Finns ju inget som är större än att få spela för AIK

Kürt Kringel sa...

Vad var det jag skulle skriva nu igen....?

..återkommer

Adam K sa...

Boris:
Det jag syftade på var nr 1 på din lista=)