torsdag 25 augusti 2011

En travestits bekännelser

Hej, jag heter BB och jag är travestit.

Sedan lite mer än ett år tillbaka ägnar jag mig stolt och utan skam i kroppen åt travestins ädla konstart. Det innebär att jag med jämna mellanrum låter sy om andras språkdräkter. Dessa språkdräkter klär jag sedan på mig inför allmän beskådan.

Jag vill gärna se mig som en självutnämnd uttolkare av gnagiska bud i allehanda visor, låtar, dikter och ramsor. Huruvida bloggens publik uppskattar mina ansträngningar låter jag vara osagt. Huvudsaken är faktiskt, hur förljuget det än låter, att jag själv har kul medan jag travesterar. Och det har jag. Faktum är att jag rentav njuter så in i Norden av att leka med orden. Därför kallar jag också mina färdiga omskrivningar i bestämd form för lustmorden.

Det händer emellertid att jag misslyckas å det grövsta i mina försök att travestera. Då känner jag mig dålig och depressiv. Som en slags  buskisbandit till skittravestit. Men då och då lyckas jag faktiskt sno ihop en träffsäker text. Då känner jag mig böjd att vara nöjd. Då får jag puls och blir Bångus. Då ställer jag mig framför spegeln och tänker: Släng dig i väggen BB King. Det är jag som är Kung BB.

Just denna kväll har jag (åtminstone än så länge) inte ägnat mig åt att travestera. Däremot har jag följt AIK via twitter samt gjort en mindre inventering av mitt bloggarkiv. Till min stora förnöjsamhet finns nu samtliga boriska lustmord samlade under rubrikerna "En travestits bekännelser" och "Bellmania" i bloggens högerspalt. För sakens skull avslutar jag detta stycke bloggprosa med att travestera gnagaren och A-lagaren Eddie Meduza: Det är ord och många visor!

Läs även: Travestiter av Jämtleksing.

* * * * * * * * *
Må de älska oss, blott befrukta oss

7 kommentarer:

Kürt Kringel sa...

BuskisBloggen? Tja varför inte?

Jag har alltid sett dig som ordförande i "Stefan%Krister"-falangen.

Black Boris sa...

Taskigt, Kotten.

Med betoning på komma och pungt ;)

Kürt Kringel sa...

hehe..vi rensar luften över en pivo på onsdag!

Black Boris sa...

Yes box!

Eddie sa...

någonstans har jag hört att de bästa låtskrivarna/textförfattarna (eller om det var författare) skriver åt sig själva.

bara en filosofisk tanke.

Black Boris sa...

Det ligger nog nåt i det. Men det är ju samtidigt responsen man vill åt. Annars hade man ju inte behövt visa upp sina cirkuskonster för publik, utan bara glatt trallat på i sin undanskymda lilla vrå.

Eddie sa...

nu handlar väl även respons om att du skriver för/åt dig själv?

man skulle kunna kalla det egoism, och det är det nog.
Detta är inte menat till något negativt, jag menar...... det du skriver roar ju även diverse av oss läsare ;)