måndag 8 augusti 2011

Balls & Bourbon



Ibland tänker jag på hur enkelt allt skulle kunna vara. Tänk om man var en sån där enkelspårig typ, tänker jag. En sån där typ med tunnelseende, typ. Som ser det mesta i svart och gult och som egentligen aldrig ifrågasätter sitt eget gäng och andras däng. En sån som alltid alltid kan mest, vet bäst och rider högst häst. Det verkar så härligt och befriande på något vis. Åh, jag ser det liksom framför mig. Jag skulle vara stor, stark och strong. Jag skulle tugga tobak och säga how do you do. Jag skulle va coolast i klassen, ha den stiligaste stajlen, störst ballar i byn.

Jag skulle heta Black Boris, dricka Bourbon och kalla bruden Baby. I hölstret skulle jag ha en fet, laddad pickadoll.

Om jag bara kunde vara lite mera som Clintan, tänker jag. Då skulle den här snåriga, slingriga stigen som kallas gnagarlivet istället vara en bred och rak landsväg. På den vägen skulle jag rida fram i fast galopp, aldrig vända mig om, aldrig tveka vid något vägskäl. Det skulle vara jag och Gamle Svarten. Inga tvivel. Bara full tillit till min manliga, medfödda instinkt. Yes box alright! Jag skulle vara säker på min sak: Vi klarar andra säsongen med glans. Det blir slutspel och minst semi. Vi kör så det ryker. Jag skulle inte ha en tanke på kvalserien, inte den minsta lilla. Jag skulle bara se möjligheter.

Men jag är ingen countrykille. Ingen cowboy alls faktiskt. Mina boots är i själva verket ett par slitna flip flop. Lättmjölken gör mig visserligen gott men den smakar knappast Bourbon. Och min Gamle Svarten inger föga respekt. Folk himlar med ögonen och garvar. De tror att vi dansade en vinter. De tror att vi är sämre än Växjö. De tror att vi är lika dåliga nu som de trodde att vi var för ett år sedan. Men det är vi ju inte. Vi är betydligt bättre än de tror. Men eftersom jag är som jag är och inte som Clintan och eftersom jag tvivlar ibland så hindrar jag mina egna förväntningar från att skena iväg.

Vi ska etablera oss i eliten. Vi ska i första hand undvika kval. Det är mitt blygsamma mål för säsongen. Att jag sedan drömmer om guld och till och med tror att chansen finns är en annan femma.

3 kommentarer:

Adam K sa...

Boris: Jag antar att du tycker mitt tips är åt skogen fel om AIK, men det var intressant tanke jag hade om AIK då det var deras tur. Dock skrev jag ej in den i texten utan behöll den för mig själv....

Ska bli ett intressant möte då Fasth möter sin gamle arbetsgivare....


Sen som du kanske förstår är jag inte helt inne på AIK, utan kan den halvt om halvt, så ber om ursäkt för mina okunskap om AIK, men gör mitt bästa äen då det regnar=)

Black Boris sa...

Nä, jag tycker inte alls att ditt tips är helt åt skogen fel. Och inte behöver du be om ursäkt. Hur bra koll tror du jag har på HV då?

Eddie sa...

Endast de okunniga och naiva "vet" att vägen är bred och fin.
Om laget eller enskild individ visar den minsta tendens till svaghet denderar visionen om autobahn att övergå till en vision av ragnarök som endast kan förhindras av att någon sparkas eller köps in pronto.