lördag 27 augusti 2011

Lördagsgodis: YLE Teksti-TV

Jag tillhör kategorin sportfånar och nyhetsknarkare som är beroende av Text-TV. Livet utan television hade i sig varit torftigt men livet utan Text-TV hade varit rentav outhärdligt.

Jag inleder varje ny dag med en glutt och avslutar varje gammal dag med en glutt. Däremellan gluttar jag så fort jag kommer åt. Text-TV är som en drog som jag varken kan eller vill sluta med. Internet är så klart också bra på många sätt men jämfört med Text-TV så är det en fluga. Sedan dagen då jag upptäckte att det gick att få in Text-TV även på Internet så är jag dock böjd att erkänna storheten med det världsvida nätet. Och nu snackar vi inte bara svensk Text-TV på skärmen. Även finsk Text-TV går ju alldeles utmärkt att glutta på!

Idag gick det att följa AIK via YLE Teksti-TV. Tyvärr redovisade de inte Gnagets målskyttar så dem fick jag ta reda på HÄR istället.

1-0 BLOMDAHL (Videll, Johansson)
2-0 NORDSTRÖM
3-1 GYNGE (Carlsson, Sandberg)
4-2 GYNGE (Viklund, Rudslätt)

Efter dagens härliga seger längtar jag till onsdag kväll. SSK kommer till Hovet och Kringelknutten med. Redan i morgon värmer jag dock upp med att se Knuttens förmodade fotbollsfavoriter få storstryk på Råsunda.

4 kommentarer:

TT sa...

Jo jag tackar jag. Finsk sommarplåga...Me like! :D

Black Boris sa...

Kesä ja yö! Eini är som vi bastu-busty baconburning blogbrothers in the business brukar säga: Hot, flott och fett bra!

TT sa...

Med andra ord, mycket lik denna:
http://gittosmat.taffel.se/2011/08/27/baconmarmelad/

Black Boris sa...

Bacon i all ära men det där såg faktiskt riktigt läskigt ut - om än fläskigt. Rimmat du vet :)