fredag 10 februari 2012

A.C.A.B.

Bojkotta mig hit och bojkotta mig dit. AIK-Alliansen gör rätt i att göra som de vill, precis som jag och alla andra gör rätt i att göra som vi vill.

Som fri och obunden baconbrynare tar jag mig rätten att bojkotta alla bojkotter som bojkottas kan. Nu har jag i och för sig redan bojkottat varenda bortaderby sedan i fjol så för min egoistiska, individualistiska del är det inget nytt under solen. Men även Boris har fläckar och naturligtvis har också jag påverkats av händelserna i Globen den 26/1. Således har jag full förståelse för varje form av protestaktion, som inte innefattar våld. Vill Järnkaminerna och AIK-Alliansen bojkotta så ska de göra så. Tror de att bojkott är rätt väg att gå så ska de löpa linan ut.

Men när forumtroll och internötter mer eller mindre försöker tvinga folk att följa AA:s uppmaning så slår jag bakut. Sladdersnack om solidaritet, svartfötter och supportersvek är inte riktigt min kopp te, milt uttryckt. Faktum är att vi är rätt många AIK:are som vare sig är medlemmar i den ena eller den andra supporterfraktionen. Och är man som en annan medlem i AIK och endast AIK och därmed i första hand solidarisk med AIK så finns det inget som helst skäl att slaviskt följa AA och dess påbud. BB följer enbart sitt hjärtas lag och sin alldeles egen viljas lag.

Landslagsuppehåll är allt annat än spännande. Men om man vill känna nerv och pirr i magen kan man alltid ta en titt på tabellen.

På tisdag kommer HV till Hovet igen och allt annat än 7-8 är att föredra. Jag vet inte säkert hur statusen är i laget, mer än att Sandberg fortfarande tycks vara ur spel. Övriga grabbar verkar ha friska ben, dessutom med mycket spring i. Stämningen är på topp och än finns det hopp. Den åtråvärda sjätteplatsen är inom räckhåll och fortfarande kan Färjestad nå en plats i kvalserien. Om nu inte Djurgården hinner före förstås. Tio omgångar återstår, inklusive ett bojkottat bortaderby. Behöver jag säga att jag är fett laddad?

Always Carry A Banana!


4 kommentarer:

Knut Kvissling sa...

Har du gått och blivit fullständigt bananas? Jag stödjer dig i din bojkott av bojkotten. Skulle man kunna dra din bojkott mot bojkotterna en bojkott längre?

Du bojkottar bojkotten med ett bojsänke?

Nisse sa...

Nämen så kul. Vi slänger iväg några vitsiga kommentarer och visar hur jävla svala och opåverkade av allt vi är. Ta ner det till dagisnivå, det tjänar vi alla på. Fy fan.

Black Boris sa...

Nisse: Jag kan bara tala för mig själv och så mycket kan jag säga dig att jag är långt ifrån opåverkad av allt som hänt och fortsätter att hända. Tro inget annat. Sen om det råkar vara så att Knut Kvissling och jag har ett sinne för humor som inte tilltalar alla så är det bara precis som det ska vara. Allvaret blir inte mindre allvarligt bara för att man tillåter sig att skämta om det.

Eddie sa...

för att vara motvals så kommer jag göra exakt tvärt om.