lördag 18 februari 2012

Bonnafan

"Sitter ner gör man i kyrkan", sjöng AIK-klacken i riktning HV-klicken här i veckan. Det var en kul ramsa. HV71:s så kallade klack satt ju ner hela matchen så det var inte mer än rätt att håna dem en smula. Nu fick visserligen Jönsköpings gosskör sista ordet till slut, och fan vet om de inte stod upp efter straffläggningen, men ändå. Det är tanken som räknas och humoristiska ramsor kan vi aldrig få för många av. Det är fortfarande inget fel på "En jävla massa bönder" men även en klassiker kan bli uttjatad. Ombyte förnöjer.

Själv står jag aldrig i klacken. Jag är ett sittplatsfetto med smak för mazarin. Det hindrar mig inte från att höja rösten lite då och då.

Särskilt motståndarsvin som slutar på-in väcker djävulen i mig. Jag blir grinig och gapar loss. Per Ledin, Andreas Jämtin och Rickard Wallin har alla en särskild plats i min svarta bok. Det är synd att de inte spelar i AIK. Tänk att få älska dem istället för att hata dem. Ja, det vore härligt. Störst av allt är kärleken, men i brist på kärleken får man lattja Greken och arga leken. Fast det är jobbigt att behöva bli arg. Jag vill ju vara go och glad mest hela tiden. Jag vill vara trevlig och trivsam, skojsam och käck. Det är ju det jag vill.

Som tur är är det lördagsmatch idag och det betyder lillgrabben och jag och AIK Kids zone. Inga barnsliga vredesutbrott från Boris.

Men man kan väl få sjunga bonnaramsor ändå, per black blogg åtminstone? Jag tänkte mig en Meduza-melodi med mycket feeling. En sång och ramsa som gör sig väl när en Linköpings Hockey Club-spelare blitt utvisad och lite lagom utbuad. Den går förresten lika bra att sjunga i riktning Linköpings Hockey Club-fansen på läktaren. Frågar ni mig så stinker det bonnatwist om hela Linköpings Hockey Club och man behöver inte vara ordekvilibrist för att uppskatta en dubbelbottnad ramsa. Så kläm i från tårna nu...

Bonnafan
Bonnafan
Bonnafan
Sicken bonnafan

3 kommentarer:

Eddie sa...

kids zone borde väl locka fram barnsligheten i dig?

Black Boris sa...

Jo det klart men man måste ju vara en god förebild va? Hursomhelst ser jag fram emot att krama Gnagis.

Adam K sa...

Tur att Lance Ward inte har -in i slutet då :)