onsdag 1 februari 2012

Imagine

Om Dif hamnar i kvalserien så överväger jag att införskaffa ett kvalseriekort på bästa plats.

Jag är dödligt seriös nu, ja jävlar jag svär. Det vore nästan skönare att se Djurgården mot Timrå, Örebro, Bofors och vilka det nu mer blir från källaren än att se Gnaget i slutspel. Javisst, det vore garanterat skönare. Inget lidande, ingen nervositet - bara ren och skär njutning! Jag ser det framför mig: Boris, Greken och en helvetes massa popcorn. Lite bärs. Två bananer. Hardy går, sjung hoppfallerallanlej!

Det är bara synd och skam att fina gamla Borås går så dåligt i år. Jag hade hoppats på dem. Risken är nu uppenbar att mina stora allsvenska favoriter trillar ur serien och att Dif därmed går miste om ett antal drömmatcher nästa säsong. Jag är säker på att brist på Borås skulle göra Challe fett besviken... Å andra sidan finns det ju andra sköna gäng att stifta bekantskap med. Tänk Tingsryd, tänk Troja. Tänk härliga förfärliga Oskarshamn. Smålandsspöket 2.0.

Har man gångavstånd så har man. Och jag har ungefär lika långt till Hovet som till den stora sanna skadeglädjen, nära.

2 kommentarer:

Adam K sa...

Boris: Och Borås vann över IKO idag :)

Black Boris sa...

Ja jag såg det. Det finns en rättvisa i världen.