tisdag 14 februari 2012

Du kan inte ljuga för ett hjärta

Det är Alla hjärtans dag idag och därför måste man blogga om att det är just det. Annars är man ingen riktig bloggare utan bara en liten lort.

Jag är ingen liten lort. Men jag saknar lust och energi och har därmed inte tid att leverera allt det där som ni är så fötjusta i. Så Z får ursäkta. Jag vet att jag är ditt lilla solsken men du vet hur det är; även Boris har fläckar! Som plåster på såren lattjar jag SVT en regnig, ruskig sommardag och kör en fjolårsfavorit i repris.

Från mitt hjärta
fyllt av svärta
till er alla
varma, kalla
kommer här ett kärleksbrev
skarvat fram ur skruvat skrev

Alla hjärtans lag

8 kommentarer:

Spelbloggare.se sa...

Hej!

Skulle du kunna tänka dig att placera en länk till http://www.spelbloggare.se i din lista med länkar på bloggen?

Det är en sida med speltips och analyser inför hockey- och fotbollsmatcher.

Black Boris sa...

Nej

Adam K sa...

Boris:
Fråga, nöjd eller besviken över den pinne ni tog.
Om jag hade fått välja ur era färger så hade jag vart mer än nöjd.
Att hämta upp 2-3 i slutet är bra gjort. Så grattis till poängen, var ju alla hjärtans dag och HV tänkte på AIK och SKÄNKTE 1 pinne till er...

Black Boris sa...

Nä, jag är inte nöjd med en pinne. Tycker AIK borde ha vunnit, sett till spel och chanser. Sen att du skojar till det och hävdar att HV skänkte bort en pinne orkar jag inte ens kommentera. Hoppas ni torskar ikväll! Timrå hemma är ingen lätt match...

Z sa...

God old chap: Skänkte många tankar till den mest eminenta skribenten vi har i bloggosfären på alla hjärtans dag.

Glömde tacka för senast. Markus imål gillar jag. Utöver matchen senast så säger jag emot Adam och hävdar att HV hade fått fetstryk om ni hade förvaltat era chanser i andra.

Hv hade hjärtlig tur. Sköt om dig om du ska se derbyt ikväll. Gillar dig kompis.

Adam K sa...

Boris/Z:
Jag var ironisk och ja, HV hade tur...

Black Boris sa...

Z: Tack ska du ha. Markus är sådär tycker jag. Har alltid hävdat att Niklas Lundström är strået vassare. Have you heard about Lundström? Gillar dig med by the way.

Adam K: Sluta genast upp med att vara ironisk. Jag förstår inte ironi. Ironi funkar inte på nätet. Jag blir fan förbannad.

Adam K sa...

Boris:
Ironi spelar in sig på att båda vet att det man säger är fel och båda har upplevt det rätta.

Ett exempel som funkar och inte funkar är dessa.

Denna funkar:
Båda sitter på en prasoll i Spanien och den ena säger plötsligt:
- Vad det regnar idag....

Förklaring.
Båda sitter på samma plats, båda ser/upplevt samma sak, båda ser solen....

Dock funkar det inte om dessa två pratade i telefon i två olika länder....då upplever den ena vad den ser och den andra vad den ser genom sitt fönster eller väderlek hemma....

Dock om man ska vara helt uppriktigt med ironi i tex så ska dessa "-" upp för att markera ironin....
"Oj vilket soligt väder det är idag" kan man skriva på facebbok/twitter om båda är från samma ort tex....

Så jag tyckte ironoen var helt befogad, båda hade upplevt samma sak av det vi såg, båda visste att jag hade fel...
Dock slarvade jag med "-"..

Nåväl, detta är ironi och nu kan du lära dig förstå den också, för den är en isbrytare till samtal ibland ....