torsdag 13 oktober 2011

Växjö Fakers

Försöker komma på något mustigt och lustigt och lagom elakt att skriva om Växjö Lakers inför kvällens match. Men det knyter sig.

Här har vi en nykomling som inte bara har tagit sig upp i smöret på ett sätt som åtminstone i vissa avseenden påminner om den resa som Gnaget gjort. De historiska parallellerna lyser naturligtvis med sin frånvaro, även om både Växjö och AIK på senare år har rest sig ur konkursmässighetens djupaste dalar. Men viljan att ta steget, att utvecklas och växa i den så berömda och frekvent omtalade elitserie-kostymen är välbekant. Växjö har tacklat säsongsinledningen med den äran. Som väntat, om nån frågar Boris. Frågan är förstås om de ska hålla hela vägen. Den enda slutsatsen man kan dra just nu är att de har gjort det bra. Hittills. Bättre än AIK så här långt, både sett till Gnagets insats under hösten i fjol och i år. Men att för den sakens skull kalla Växjö Lakers för ett kanonlag vore kanske att ta i.

* * *

Så här skrev jag om Växjö Lakers i BB:s elitserietips 2011/12 som publicerades för idag exakt en månad sedan:

11. Växjö
Börjar bra och är på slutspelsplats efter halva serien. Sedan rasar det. Mycket mål i baken, allt färre framåt. Janne Karlsson får ett par patenterade psykbryt men Växjö kvalar sig kvar till slut.
BB gillar: Janne Karlsson och Lakersbloggen.
BB ogillar: Det nya märket. För tankarna till boooring Baloos Arsenal.

* * *

Jag ser i dagsläget ingen anledning att ändra i utgångstipset ovan. Säsongen är som bekant lång och fortfarande har elitserielagen bara hunnit känna så smått på varandra. Det är inte nu som Växjö Lakers ska vara som sämst.

9 kommentarer:

Fredrik Rohdin sa...

Vilket gulligt litet inlägg.;-)
6 timmar kvar!

Black Boris sa...

Alltså. Är det något som jag har svårt att hantera så är det när nån kallar ett av mina, om jag får säga det själv, synnerligen sköna, tuffa och genomkloka inlägg för "gulligt". Hur går jag vidare från detta...?

Känner mig nästan lika avklädd som Cornelis.

Fredrik Rohdin sa...

Gott så!

Fredrik Rohdin sa...

Grattis......det sved ordentligt ikväll, så du vet. :-/

Black Boris sa...

Tack Fredrik. Ni får chans till revansch på tisdag.

Inge Bärs sa...

Här har du en liten bild :)

Black Boris sa...

Inge Bärs: Haha!

Och vad kul att du är här och kommenterar igen. Länge sen sist, trodde att jag tappat dig.

Inge Bärs sa...

Nä har mycket att stå i bara.
Så det har blivit lite mer jobb, och mindre tid till att ha kul.
Men Black Boris och Slagskott & Sargstudds ligger i favoriter,
Så jag läser så ofta jag hinner :)

Black Boris sa...

Det glädjer mig.