lördag 10 september 2011

Uppvärmning och nedräkning

Jag har högst ofrivilligt lagt mitt bloggande på hyllan i veckan. Mina studier kräver tid och energi och utöver pluggande och gnuggande har jag en familj och ett någotsånär socialt liv att ta hand om. Idag har jag emellertid lyckats klämma in en halvtimmes baconbryneri på mitt i övrigt fett späckade schema.

Ni vet väl att bacon kan ha olika betydelser? Bacon kan vara ätbart rimmat sidfläsk, men det kan också vara nätrart rimmat sidfläsk.

* * *

Det är bara fem dagar kvar till premiären. Tiden går fort när man har roligt. AIK har i veckan hunnit med att straffa Sollefteå inför ett gäng gapande bönder. Hemmapubliken gjorde sitt bästa för att upprätthålla vår bild av dem som inavlade och lite efterblivna. I en hel period höll klacken igång med sång - till stöd för AIK.

Och idag möter vi Modo, sopgänget som borde åkt ur redan i våras. Det mest positiva med Modo är att om man skriver Modo i ett inlägg så får man många besökare till bloggen. De trivs nämligen på nätet, modoiterna. Via Dagens Hockey (som för övrigt är en kanonsida) hittar de hit. Varmt välkomna, säger Boris med en blinkning.

* * *

Jag avslutar veckans (hittills) enda inägg med en sexig och spexig trudelutt.

Än en gång
Hör min sång
Gnaget går mot ny säsong


Dicken står
Åh, det går
Fasth har fitta lår

Blomdahl stekhet
Boris alltmer blekfet
Bångus brunkar
Lilla Greken gal!

Melodi

1 kommentar:

adam K sa...

Boris: Håller med...
MoDo och Växjö även Timrå dra till sig besökarna på sin egna blogg...