torsdag 29 september 2011

AIK - Luleå 0-1 (0-1, 0-0, 0-0)

Det kom knappast som någon överraskning så varför är jag då så besviken? Ingenting i hockeyväg är ju så tråkigt som att se AIK och Luleå spela match mot varandra.

Det åks mycket skridskor. Mycket mycket skridskor åks det. Och det knuffas, och puffas och brunkas och runkas...rönkas. Och det är så tråkigt så tråkigt att se på och man blir frustrerad och irriterad och rent ut sagt förbannad. På Gnaget för att de fortfarande inte vet hur de ska ta sig runt Luleås pisstrista åka-åka-byta-åka-hockey. På Luleå för att de är så äckligt disciplinerade. På Rudslätt och Bång och bröderna Ahlström och Nordström och ett par spelare till för att de är så bleka och veka. På sig själv för att man är en sådan idiot som går till Hovet med förväntningar i kroppen fastän man vet att det kommer att bli en tristessens afton som kostar fett mycket mer än den smakar.

Skönt att man har nära hem i alla fall. Jag borde ha gått redan i första pausen. Jag menar, varför betala för något som man lika gärna kan se på teve? Publik: 4269. Jag säger ingenting.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Patrik:

Blä.... Luleå, bläää.. Inget illa menat, inget snack om att det är bra och jävligt tighta, men.. Var fan är underhållningen i Luleås matcher? Har sett ett par till matcher med luleå på canal+ senast mot FBK, lika urtråkigt då. typ 0 PP det åks hur mkt skridskor som helst men ändå tycks det som att allt står still, utom klockan då som tickar all världens fart i ställning 0-1.


När man ser Luleå spelar hockey blir man lite rädd för svensk hockeys utveckling faktiskt. Ur underhållssynvinkel. Det här pröjsar man inte för. Då är t.om en 0-0 match borta mot Brage i superettan av mer underhållningsvärde (nästan). Suck. Vi får ta nya tag mot Brynäs borta.

Svensson i mål då? Tror det kan vara en bra match att ge honom då laget lär kämpa mycket nu då det har två raka torsk. Viljan lär finnas på lördag.

TT sa...

Ja vad ska man säga egentligen?
Jag satt (just själva sittandet är en viktig detalj) och kollade matchen, dels för att jag personligen tyckte den såg mest intressant ut på förhand men också för att se formen på AIK inför Lördagen.

Tyvärr måste jag gå i tidigare upptrampade fotspår, så oerhört tråkigt! Det var t o m så tråkigt att jag somnade halvvägs in i tredje. 1,5 meter från en 43"Tv. Sittande!!!

Hockey normalt rockar ju, inte igår så jag får bjuda på rocken, titeln beskriver matchen bra dock.

http://www.youtube.com/watch?v=P8DiHn2z3Jw

Black Boris sa...

Heavy stuff Tigger! "Going nowhere fast" är verkligen en passande låt i sammanhanget. Mångbottnad, minst sagt.

* * *

Men hur ska man egentligen tolka denna din oväntade och plötsliga växling in på rockspåret?

Jag lutar åt ett av tre alternativ:

1. Du håller på att tuffa till dig inför lördagens stenhårda hockeyfight.

2. Du har minst lika många strängar på lyran som en annan.

3. Du hittade ingen mer passande finsk schlager.

* * *

Snygga passningar bör alltid leda till mål eller passning tillbaka. Dagens väggspel.

TT sa...

Det mest passande alternativet av dem du presenterar är förmodligen alla tre. :)

Det mest sanningsenliga alternativet är att jag i grund och botten är en gammal rocker som en gång i tiden beställde en skiva med just den låten, visste inte vad skivan hette men litade på att kompisen som skulle fixa det hade koll. När skivan kom var det soundtracket från musikalen Streets of fire där ledmotivet hette nowhere fast.

Det var en besvikelse kan jag säga, liksom matchen igår i viss mån var det, inte lika stor som för dig förstås men ändå. Det var vad som gav mig tanken på just den låten.

Men om du kan låtsas att besviken och ledsen är samma sak så har jag ett Finskt alternativ ;)
http://www.youtube.com/watch?v=lMI7c0hzCho

Black Boris sa...

Rasta muttan det svänger yö! Nu blev jag nästan glad igen.