söndag 4 september 2011

And the Big Man joined the band...*

Veckans länk (v.36) är lika given som den är självskriven. Min vän Eddie, also knows as Kilminster, Kolsäcken och Big Man har nämligen startat upp en rykande färsk blogg om AIK Hockey. Betraktelser... av en kolsäck heter bloggen vars innehållsdeklaration lyder som följer:
AIK
VARNING!!!!
Denna blog läses på egen risk.
Det som skrivs här är mina egna
åsikter spetsat med ironi, och
kanske lite sarkasmer i bästa fall.
Språket kommer ibland kanske
anses vara ovårdat.
Jag lär nog få äta upp en del jag
skriver, men jag har en stor mage.
BLOGG
Det enda negativa, eller åtminstone lite läskiga, med Eddies intåg i bloggosfären är att min egen historieskrivning, som nästan alltid är fullständigt objektiv och pålitlig, nu riskerar att få konkurrens. Jag menar, tänk om Eddie, utöver att skriva om AIK, hockey och annat viktigt, även får för sig att ta upp mina förehavanden i samband med match och mazarinmumseri. Här föreligger som alla förstår en viss fara. Boris kan i värsta fall bli Eddies svar på Greken, typ.

Men jag tar risken. För att Eddie är den han är och för att bloggen hans garanerat kommer att bidra med hockey, humor och härligt humör. Välkommen till bloggosfären, Big Man!



* I Bruce Springsteens låt Tenth Avenue Freeze-Out finns en berömd vers som inleds med textraderna:

When the change was made uptown
and the Big Man joined the band


The Big Man var, för den som inte är bekant med Springsteen och hans vokabulär, ingen mindre än den i somras framlidne legenden och E Street Band-medlemmen Clarence Clemons. Må han vila i frid.

3 kommentarer:

Baloo sa...

Men Boris.... Inte behöver du förklara sånt som tillhör ren och skär allmänbildning...

Black Boris sa...

Nä, det borde man egentligen inte behöva göra. Men du vet ju hur det är nuförtiden. Det finns till och med folk som när man nämner Janne Bark i första hand associerar till Triad!

Eddie sa...

Sm sagt, jag lär nog få äta upp en del men en mazarin ska nog kunna slinka ned också ;)