tisdag 13 juli 2010

Billy Badboll

Min bror och jag, vi har kramats av samma mamma...
Sommaren är varm så varm och det är semestertider med allt vad det innebär. I två dagar har jag stått ut med min bror Bluebird. Han är äldre än jag men ibland undrar man. Idag var vi till exempel på stranden tillsammans. Bluebird hade med sig en badboll med tryck på. Det stod Office nånting på ena sidan och det tyckte vi till en början var jätteroligt båda två. Vi kom att tänka på David Brent och Gareth och Tim och allt vad de heter. Sen skrattade vi glatt och lekte med badbollen.

Jag blev visst alldeles till mig av leken. Plötsligt fick jag nämligen för mig att döpa om Bluebird till Billy Badboll. Jag stänkte lite vatten på honom och sen sjöng jag om Pål, en annan kille med en badboll, och sa att "den låten handlar om dig ju!". Då blev Billy butter. Han tog sin badboll och sa att "om inte du skärper dig så får du inte leka med min badboll mer". Då sa jag att "jag skiter i din fula badboll. Jag kan minsann när som helst gå in på Golden Hill och leka med hink och spade, så det så." Då blev Billy jättejättejättesur. Han kallade mig för Bajs-Boris och så kastade han badbollen på mig.

Jag förstod att jag sårat min storebrors känslor och bestämde mig för att säga förlåt. Förlåt, sa jag, och lovade att aldrig mera kalla Bluebird för Billy Badboll. Sen badade vi lite och blev vänner igen. Billy lät mig låna badbollen och en gång pruttade jag under vattnet så det kom bubblor. Billy skrattade och gav mig en vänskaplig smäll på axeln. Det gjorde bara ont i en minut ungefär. Förresten, en gång när jag var liten sov Billy och jag i en våningssäng. Jag sov uppe. Plötsligt vaknade Billy av att det droppade från madrassen ovanför. På den tiden var The Pinks mina idoler.

Hejdå och hälsningar från
Boris, 7 och ett halvt

2 kommentarer:

Adam K sa...

Tjena "Gnagarn" gnager du på en isbit i denna sommarhetta??
I vilket fall så är min nya blogg klar att läsas, ha det gött, väl mött Boris.

Black Boris sa...

Hörru du Adam, jag gnager isbitar hela dagen lång men inte fan hjälper det. Kalsingen är svettigare än Dickens suspensoar. Sommar på dig!