söndag 25 juli 2010

Kringelknutten Fredriksson

aik


För en tid sen
när jag var 29 år
fick jag en första kommentar
från bloggarvän
när jag var 29 år
en teddybjörn så mjuk och rar
Kringelknutten Fredriksson
Ja, så hette han
Han var mysig, snäll och go'
men vi fann ändå varann
Kringelknutten Fredriksson
Han gjorde drömmen sann
när han kom till mitt råttbo
så gosig, gladlynt och grann
Och varje dag
så fick jag hälsa på
helt gratis i hans bloggarvrå
Knutten var svag
för heminredning så
Sarg ut blev aldrig trist och grå
Kringelknutten Fredriksson
Ja, så hette han
Hans nos var, må ni tro
varm som en hel savann
Kringelknutten Fredriksson
Hans lag visst aldrig vann
men det tog Knutten med ro
som en sann och riktig man
Och tiden gick
Jag som först var en rå
svartsynt och vilsen gnagare
blev för var blick
som jag fick av Knutten, - Åh!
allt mera mjuk och svagare
Kringelknutten Fredriksson
Ja, så hette han
Knutten byggde bloggarbro
som aldrig nånsin brann
Kringelknutten Fredriksson
En hyvens, fredens man
Vilsen råtta slipar klo
och river av skål, ta mig fan!

1 kommentar:

Knutten sa...

-Boris..jag älskar dig! (på killars vis) En klapp på axeln passar bra in här!

30 bast och redan en levande legend.

TACK!!