fredag 23 juli 2010

The summer of Georges, del 2

Ocean apart day after day
and I slowly go insane

Jag går i väntans tider. Det värker i mitt bröst och magen värkar orolig. Kommer han inte snart, den där Georges? Det känns som vi har gått över tiden med flera veckor. Allting är färdigt och klart här hemma. Jag har gjort plats för Laraques foto på hockeyhyllan. Jag har till och med lagt fram min gamla Nissan Micra-nyckel som en slags talisman. Bilen är skrotad men nyckeln har jag kvar. Den påminner mig om Georges och allt han gav. Jag kramar nyckeln hårt, väntar och längtar. Här på BB står tiden just nu stilla...

Oh, can't you see it baby
You've got me goin' crazy


5 kommentarer:

Leksing sa...

Fattar inte detta med good ól jojje? Men det visar väl att gnaget är kvar i det förgångna..

Black Boris sa...

Nja, kvar i det förgångna är Gnaget nog inte. Snarare tvärtom. Det är faktiskt inte av nostalgiska skäl som jag vill ha tillbaka Laraque. Jag vill ha honom för att han gör enorm nytta framför motståndarkassen samt för att han är stor, stark och en riktig karaktär. Precis vad AIK behöver om du frågar mig. Dessutom skulle en Laraque-comeback väcka uppmärksamhet. Intresset för AIK skulle bli större och publiksiffrorna högre.

För övrigt är Georges Laraque inte ens 34 år fyllda. Kanske för gammal för ett juniorsatsande Leksand, vad vet jag, men för ett relativt orutinerat AIK med sikte på att etablera sig i eliten är det alldeles lagom...

Knut Kringel sa...

Skulle kanske mera bli en belastning för AIK. Jag tror att han tar för mycket plats och kanske för ofta sitter i bikten.
Men jag har egentligen ingen synpunkt, eftersom jag inte sett han lira.

Black Boris sa...

Herr Kringel slår knut på sig själv. Har han en synpunkt eller har han det inte? Jag blir inte klok på denna knasiga kommentar. Knepigt!

K sa...

Hmm..
Jag baserar mitt inlägg efter flera samtal med en polare som också är en vilsen råtta. Han tycker att georj kanske blir mer en filur i ES än en tillgång!

Ber om ursäkt, jag kommer hädanefter att kommentera endast då jag har något vettigt att kommentera.

Mittåt!