fredag 30 juli 2010

Mitt lilla hockeylag

Det är antagligen fånigt och meningslöst men faktum är att jag ett par gånger om dagen går in på AIK:s hemsida bara för att se om Laraque har skrivit på. Frågan är vad som krävs för att han ska komma? Pengar? En större bil? Kanske en alldeles egen liten sång? Jag önskar jag kunde bidra på något sätt. Rik är jag då inte och min Nissan Micra skrotade jag för mer än ett år sedan. Jag antar att det enda som återstår är sången. Jag tar den med känsla och darr:

Jag har suttit på min kammare och tänkt på dig idag
Jag har tänkt så fina tankar och nu har jag ett förslag
Livet är en hockeymatch så fullt av hugg och slag
Vill du spela i mitt lilla hockeylag?

Mitt lilla hockeylag och du
Mitt lilla hockeylag och jag
Mitt lilla hockey-hockeylag
Mitt lilla hockeylag och du
Mitt lilla hockeylag och jag
Mitt lilla hockey-hockeylag


3 kommentarer:

Tomas / BP sa...

Jag läste en Amerikansk artikel för ett tag sedan som jämförde Laraque och Ovetjkin, eller rättare sagt Laraques hockeykunnande jämfördes med den mängd ödmjukhet Ovetjkin visar på isen.
Så jag stämmer in i din sång, låter ju som en bra värvning på många sätt, om inte annat för att ni ska ge f-n i Widing. ;)

Black Boris sa...

Jojo, men Ove Molin var ju känd för sin mjuka, försiktiga och anspråkslösa stil så jag antar att den där artikelförfattaren visste vad han skrev om. För det var väl den Ove han menade egentligen?

By the way: Kolla in denna!

Tomas / BP sa...

Ove - Ovie...tja, vem vet, såna storstjärnor är ju inte så lätt att skilja på. ;)