onsdag 16 februari 2011

När alla vännerna gått hem

Inte ett ont ord om gårdagen. Ibland vinner man, ibland förlorar man. Det är ju bara ett spel.

Jomenvisst...

Det är möjligt att jag är lite dum i huvudet men jag tycker alltså fortfarande att straffar är ett jävla påfund som är svårt att ta på allvar. Tyvärr tycks min förljugna föreställning även ha letat sig in i en och annan gnagisk tränar- och spelarskalle. För en föreställning är vad det är. Straffar är på allvar, de ger och de tar poäng. Och det handlar om poäng som i slutändan kommer att bli helt avgörande för vilka två lag som tvingas kvala.

Att se straffar som lotteri är att förminska straffarnas och den egna insatsens betydelse. Straffar är inget lotteri. Avörandet ligger ju helt i spelarnas händer. Jag tror jag börjar få in det i min tröga skalle nu. Herrarna Bång och Salmonsson med flera får gärna ta efter.

* * *

Frölunda borta i morgon. Det blir nog straffar. Jag drömmer om en klonad Gynge.

3 kommentarer:

Eddie sa...

rubrik i Hockeykanalen "AIK kan få spela utan viktige Tärnström"

Jag gillar hans AIK-hjärta men hans prestationer på isen? vet inte om jag saknar kon förrän båset är tomt.

däremot är rubriken "AIK och Solna överens - stämningen dras tillbaka"
lite mer glädjande.



till sist en länk till dig, bara till dig
http://www.geekcantina.com/search.asp?keyword=bacon

Black Boris sa...

Fett skön länk. Funderar på att slå till på såna där Bacon Pop Popcorns. Endast 4.99 - och då snackar jag dollars!

Anonym sa...

Ha ha! Jag tyckte bacon saltet lät ganska tufft också.. Kan det vara sånt de kryddar bacon snacksen med (chipsen).. Annars måste jag säga att bacon mints lät riktigt vidrigt även fast jag älskar bacon!