torsdag 17 februari 2011

Belief in Bångus

Känslan inför en match. Jag tror alltid att AIK ska vinna. Fotboll, hockey, bandy, bowling... Jag tror alltid på Gnaget.

Ja, tro nu inte att jag är en sån där fan som skryter och skrävlar och gör mig till över min tro på Gnaget. Inte alls. Utåt är jag en ytterst försiktig optimist. Det händer att jag säger att jag tror att det ska bli svårt. Det händer till och med att jag tippar torsk. Men innerst inne! Innerst inne tror jag alltid på AIK. Det har jag alltid gjort och det kommer jag alltid att göra. Inför varenda match bygger jag en bro till min barnatro.

Jag trodde att AIK skulle vinna över Färjestad i semin 88. Jag trodde att AIK skulle vinna över Barcelona i Champions League 99. Jag trodde att AIK skulle vinna över Växjö i våras. I kväll tror jag förstås att AIK ska vinna i Scandinavium. Jag tror, jag tror, jag tror. Och om det går åt helvete så blir jag besviken. På AIK, på zebran, på Greken och hans förbannade öddslappar. Och förstås på mig själv och min obotliga tro.

På gnagiska under och blomdahlska dunder. På Bångus Ballerius och alla andra med. Kvällens tips: Frölunda-AIK 1-4.

1 kommentar:

Greken sa...

oddz 3.20 insats 200kr