lördag 8 september 2012

BB:s elitserietips 12/13

I natt jag drömde något som
jag aldrig drömt förut
Jag drömde om nåt stort som kom
med början, mitt och slut
En ny säsong med skön jargong
Och gnagarsång: Det var en gång...

* * *

En fågel röd men utan glöd
kom flaxande så bråd
Den var i nöd och nästan död
blott kraxande om nåd
Jag tänkte milt: ”Dig ska jag golva!”
Timrås örn blev plockad tolva

En fågel till, jag sär, jag sär
sågs pröva vingar små
Den kraken skrek: ”De bär, de bär!”
men ack så det kan gå
Ni fattar säkert resten själva;
Rögle-gripen - kraschad elva

En räv som mest såg ut som röv
rev ned en mätt applåd
Föll om hösten som ett löv
trots hobby-Foppas råd
Modoräv med pest fick klia
Modoröv som bäst blev tia

Surt sa räven, så sa även
han som jämt var tossig
Janne K med knutna näven
Grinig, grå och mossig
Kicken fick han runt Lucia
Växjös klättring gav en nia

”Tiger du så tuggar jag”
sa jag till herr Tigger
Tigger Tom vars favvolag
förlorat sin gold digger
Utan Silfverberg, den flotta
bidde Brynäs bara åtta

Där kom ett helt gäng goa män
gröna, vita, röda
Det var Glenn, Glenn, Glenn, Glenn och Glenn
som tog sig fram med möda
I Götet hördes ingen bua
Frölunda blev faktiskt sjua

Gnagarhjärtat dunkade
jag kände mig så spänd
Perras planer funkade
och Tärnström var så tänd
Big Dick slutar aldrig växa
AIK som väntat sexa

Herr Melin, ex-gnagare
bytte svart mot vitt
Uppträdde som jagare
lejonlik och fit
Hovets gäst men ändå hemma
Linköping - en annan femma

”Vargen kommer!”, skrek en gäll
röst från tätt intill
Vargen kom men mest med gnäll
Besten var en sill!
Lipen tog den till, den dyra
Färjestad; ylande fyra

Björnar, bjärvar, bönder små
kom med rutigt bräde
Bulan i min egen vrå
bjöd schackmästarkväde:
”Bästa laget, köpt på rea
dä ä vi dä!” - Lule trea

Sexfingrade troll från skogen
uppklädda i svart och gult
Möttes upp på buskiskrogen
avlade ett foster fult
Tjuvapack med ögon råa
Silverboven Byske, tvåa

Glada gossar, gula, blå
Jönseköpings söner
sjöng och slogo trumman på
Bad till herren böner
Herren sa: ”Jag skall er mätta”
HV blev med Guds hjälp etta

* * *

Bortom herrens himmelrike
låg ett annat land
Där i drömmens Dekisdike
stod en skans i brand
En gång rik med guld i börs
Nu gick Djurgår’n i konkurs

2 kommentarer:

TT sa...

Underbart Boris, helt jävla underbart! :)

Greken sa...

Boris briljerar igen