tisdag 10 januari 2012

Jämtin, Jämtin, ditt gnagarglin

Jag ville skriva om Fredrik Carlsson och om hans första fullträff ikväll. Men Slakas Norrena stod i vägen, så det blir mest gnagarglin och gnäll. Men först ett rejält gnagarflin.

This one is for Andreas Jämtin:



(Inspirerad av Berit  - Sveriges bästa speaker - tänker jag i detta inlägg översätta - translate - allt väsentligt innehåll till engelska så att även våra transatlantiska stjärnspelare förstår. Utifall att de skulle råka slinka in, menar jag. In case they happened to drop by.)

Andreas Jämtin är ett gnagarglin. Jag har länge velat ha honom tillbaka i Gnaget, hade faktiskt visst hopp om att det skulle bli så också, men det var innan han skrev på ett låångt kontrakt med Cluben. Efter kvällens uppvisning visste fan om jag någonsin vill se honom på Hovet mer överhuvudtaget. Psykbrytet som gick ut över Stefan Johansson var fegt, fult och fantastiskt korkat. Dessutom renderade det i ett psykbryt på läktaren; Boris blev Greken för ett par sekunder.

Jämtin har uppenbarligen inte alla hästar hemma - he has not got all the horses at home - och hans impulskontroll tycks det vara sämre ställt med än på länge. Han uppför sig på isen ungefär som en annan gör när dammsugaren krånglar samtidigt som det ringer på dörren och Jehovas Vittnen står i farstun. Det har hänt och jag bad dem dra åt hevete. It has actually happened and I begged them go to hell. Det är kanske jobbigt att spela i ett skitlag. Maybe it's hard to play for a poor team. Men det ursäktar inte idiotin.

Jämtin blir förhoppningsvis avstängd ett par matcher. I så fall har han gjort Gnaget en tjänst större än på många år. LHC är ett av lagen som AIK kan och bör ha bakom sig när serien är färdigspelad. De behöver sitt svin på isen. Det är precis som Johannes Salmonsson skriver på twitter: "Jämtin e en grym hockeyspelare men väldigt korkad." Jämtins dumhet kan bära Linköpings Hockey Club hela vägen ner i kvalserien. Ingen skulle jubla mer än jag om det blev så.

Nu skulle jag vilja veta om Jämtin har en sån dära nedflyttnings-klausul i kontraktet. Du är välkommen hem när du vill, Andreas!

1 kommentar:

EHG sa...

Och, minst lika viktigt, har KHL/LHC-Mårtensson någon nedflyttningskalusul?