söndag 15 januari 2012

In the mood for Glenn



Det finns mycket skit man kan säga om Frölunda men man ska inte sparka på den som tigger.

De e la 'nte Frölundas fel att de är fattiga och fula. För ett par år sen var de rika som troll, men numera råder bistra tider i Göteborg. Tur att kommunen är go och ställer upp. Värre med fulspelet då. Tolsas smäll på Ölvestad var kanske inte meningen men den på Tjärnqvist var inte särskilt vacker. Sen får Ronnie på Lugna Puckar tycka vad han vill. Efter att ha sett situationerna ett antal gånger är jag säker på att Tolsa har en avstängning att vänta, med rätta.

Jag återkommer ständigt till det töntiga i att som Frölunda heta Indians i efternamn och jag tjötar om 'et igen. Indians? Vad är det för jevvla namn? Västra Frölundas Indianer vore i så fall roligare. Eller för att relatera namnet åtminstone lite grann till det underbara spelet ishockey: Indianarna.

Det bästa med årets upplaga av Frölunda är Sebastian Collberg. Om man vill va riktigt redig och rolig så kan man kalla honom för Colle. Vem som är Ada i rada av goa och glada vete fan men det är inte så noga. Huvudsaken man har roligt och är lagom käck. En annan kul grej med Frölunda är deras souvenirer. I Frölundas webbshop kan man köpa ett Iphonefodral för hundra spänn. Hundra spänn!! Det är så dyrt för en fattig hockeyfan att det gör ont i plånboken.

Är ni med i matchen eller är ni med inte?! Iphone. Ont. Jajaja, den var enna dålig. Men jevvligt go!

Det handlar om att komma i stämning. Om att bli varm i kroppen, laddad i knoppen och få fjong på... ja, ni fattar vad jag menar. Jag vill känna lust och energi, jag vill dunka upp lagom mycket puls i blodet för att få den rätta feelingen inför måndagens görheta hockeykväll. Därav detta sköna inlägg från den tillika alltid lika sköna och numera också pånyttfödde bloggaren som är jag. Bångus Ballérius. Also known as The biggest Boris in Blåsut. Åh, va go jag känner mig!

Förresten, har ni liksom en annan länge undrat varför Frölunda denna säsong åker omkring i dräkter med stora plåsterlappar på nedre ärmarna...?

De e la för att de blöööder.

4 kommentarer:

MN sa...

Plåsterlappar??? Och jag som trodde att de hade kavlat upp ärmarna. Att de äntligen hade upptäckt att de måste göra det efter typ hundra år utanför slutspelet.

Sedan det här med Frölunda Indians. Eller Malmö Redhawks. Osv. Jag håller med dig. Så pubertalt töntigt så jag skäms å deras vägnar. Det var på tal för 30 år sedan att Skellefteå skulle döpa om sig till något liknande, var det Sting Rays? Har i alla fall förträngt namnet, och kräks invärtes vid tanken på att vi var på väg dit.

Frölunda Indians, det får mig och tänka på alla som döpte sina barn efter deras hollywood- eller rockidoler förr i tiden, kombinationerna kunde bli minst sagt halsbrytande. Såsom Marvin Marklund eller James Bergkvist. En personlig favorit är Herb Strömberg (hoppas du inte läser detta).

Black Boris sa...

Stingheads var det väl? Åtminstone enligt den nästan alltid lika tillförlitliga encyklopedin Wikipedia.

Skönt namn ändå det där, Stingheads... Känns som att jag kommer få anledning att återkomma till det. Jag menar, går det att låta bli? Skellefteå Stingheads!

MN sa...

Jag och min stora käft. Hur mycket ska du ha för att låta bli :-)?

Vi har det nog jobbigt med vissa lulebor som hur humoristiskt som helst anklagar oss skelleftebor för zoofili och sodomi. Vem sa att idrotten förbrödrar?

Black Boris sa...

Jag brukar säga femtio spänn men i det här fallet låter jag mig inte köpas till tystnad. Stingheads är alldeles för användbart och kul för en sådan affär.

När det gäller luleborna så ska väl de inte säga nåt, de som har ett märke som ser ut som jag vet inte vad. Är det en korsning mellan björn och varg? Eller är det månne nån mänsklig varelse på kommunikationsbyrån Vinter som har idkat samlag med en gris? Frågar du mig så tyder resultatet på det sistnämnda.