lördag 7 januari 2012

En del av mitt hjärta

En meningsfull konversation på Bättre Lasses f.d. hockeyblogg (numera forum för folk från Fjollträsk) fick mina känslor i svall. Och plötsligt insåg jag varför det blivit så svårt att finna inspiration och bloggarlust i höst och vinter. Det är Kringelknuttens fel. Mannen vars fina fasta former satte fart på mig och mina små hormoner. Hans hockeyhjältar befinner sig sedan ett par månader en trappa ned. Kringelknutten själv har slagit sarg ut och gått och blivit Poppen med hela syrianska folket.

Tomas Ledin har redan tagit den till fulländning så jag överlåter till honom att uttrycka min innerliga känsla för Knutten.

Vad gör du nu för tiden...?

3 kommentarer:

poppen sa...

Boris, alltid denne fräsche nyduschade kamrat. Du är reko, rejäl och alldeles, alldeles underbar!!

Anonym sa...

Tvivlar på att Tomas Ledin kan ta något till fulländning. Ok, Blå blå känslor är lysande, dock gillar jag Björn Skifs version bättre.

Kul att se att du skriver igen, nu väntar vi bara på klemensnäsaren Poppen Burlin.

Anser att jag med konstnärlig frihet som ursäkt kan göra vilka jämförelser som helst, speciellt om man vill provocera lite på en 50-årsfest :-), men inför din vapendragare Patriks motargument på Lasses sida, så kan man inte annat än att lägga sig platt med blottad strupe. Ett par invändningar har jag dock levererat till Patrik.

Synd att vi inte kunde glädja dig igår med att ge DIF på nöten, men man lever ganska länge på 8-1.

/MN, som alltid har haft problem med skolad fingersättning på tangentbordet.

Black Boris sa...

Härligt att ha dig här igen MN! Om du lovar att fortsätta kommentera så kan jag nästan lova att jag kommer att fortsätta blogga. Tomas Ledin kan för övrigt ta det mesta till fulländning. Björn Skifs däremot är en skönsjungande mespropp, även om jag måste erkänna att just den här låten alltid gör mig kramgo och varm. Kringelknuttens/Poppens favorit på discogolvet by the way.