lördag 11 december 2010

7-2

Jag blir inte riktigt klok på vare sig Gnaget eller den här säsongen. Det är upp och ner och hit och dit och är det inte skit så är det dynamit. Sju mål mot två i kväll och en perfekt sista match före uppehållet. Och Rudslätt fick sätta spiken i kistan. Den satt fint.

Till skillnad från en del väldigt heta element omkring mig satt jag lugn och fin och följde tillställningen. Det blir ju lätt så när man har barn i närheten. Då känns det liksom fel för att inte säga fjantigt som fan att ägna ungefär hela matchen åt att hata Pikkarainen.

Vuxna män som står och skriker hora hora hora. Vad är det för nåt?

* * *

Jag gör mitt bästa för att inte klaga på domarna. Jag gör mitt bästa men det börjar faktiskt bli svårt att låta bli.

Domarnivån i elitserien är genomgående kass. I kväll hade zebra-kvartetten inte ens vett nog att komma ut till match i tid. Spelarna, publiken och annat löst folk fick finna sig att vänta. Jag vet inte vad de höll på med, domarna. De kanske satt och gick igenom de senaste regeländringarna? Eller drack de kaffe och drog en vals?

När matchen väl kom igång blev det precis som vanligt; en rad billiga utvisningar för ingenting. Lika många uteblivna utvisningar för allting. Jag har full förståelse för att Melin börjar tröttna. Snart brinner det nog i både tränarskallen och AIK-båset. Personligen håller jag på att förvandlas till Greken i lightversion.

* *

JÄVLA ZEBRA!!

7 kommentarer:

Greken sa...

Ha ha ha. Pikkarainen är hora, hora, hora, hora, hora. Jävla zebra =) roligt att du är tillbaka min vän.

Anonym sa...

SRJBLIFKNORR säger: Grattis till storsegern!

Anonym sa...

Zebrakritik...!!! Wow... Det håller på att bli en RIKTIG bloggare av Dig...

Olof Loklint sa...

Om du tycker nivån är låg på Zebrorna i ES, då ska du göra ett studiebesök i AS.

Av princip har jag valt att ALDRIG kommentera deras insatser i mina blogginlägg. Det får räcka med själva upplevelesen på plats.

Sedan är jag inte säker på att det är dommarna det är fel på - egentligen. De gör nog så gott de kan. Jag tror problematiken är mer komplex än så.

Men det tänker jag fundera på en stund till innan jag yttrar mig mer i detta prekära ärende..

Grattis till seger!

Olof Loklint sa...

Hm, blev en del stavfel i mitt inlägg, men i dessa tider av snö och yra må de vara f´låtna!

Greken sa...

AIK-Timrå D Rudslätt, AIK , 7-2 2 100.00

Christoffer Borg Mattisson sa...

AIK är riktigt kul att följa i år. SOm du säger, upp och ner...