lördag 18 december 2010

Hockeyporr?

Alltså. Jag vet inte riktigt hur jag ska lyckas gå i land med det här inlägget men mitt meddelandebehov är stort så stort och jag känner att jag bara måste få balla ur en gång för alla.

Blogger tillhandahåller sedan en tid ett statistikverktyg. Oerhört fascinerande grejer. Man kan till exempel se varifrån ens besökare kommer. Till exempel härifrån eller härifrån. Trafikkällor kallas det visst. Klickar man som inloggad bloggboris på trafikkällorfliken så kan man även se vad folk har googlat för ord för att hitta hit. Och det är nu det börjar bli intressant. Det finns nämligen saker man egentligen skulle må bäst av att inte veta.

Men nu när jag ändå vet så kan jag ju lika gärna berätta det för dig också. För nog är väl du som läser en nyfiken typ?

Nåväl. Under den senaste veckan har det googlats både det ena och det andra. Black Boris, blackboris, back boris blogg och så vidare hör till vanligheterna. Men så finns det förstås de lite mer udda typerna, de där googlifierade snuskpellarna som bara är ute efter en sak. De googlar inte lika uppenbart boriskt för att hitta hit. De är mer subtila än så. Och troligen tämligen kåta.

Häromdagen var det någon som hade googlat black kuks. Och igår hade någon googlat runk värmland. Båda hade alltså hittat hit!

Herregud. Jag vet inte vad jag ska göra med den här informationen. Det är rätt fantastiskt egentligen. Tänk er en småkåt snubbe (eller snubba) som sätter sig framför datorn. Nu ska en hitta nåt riktigt smaskigt. Nåt som hetsar upp. Och så googlar en lite snusk. Och så får en en massa alternativ. Och så väljer en att surfa in hit, till min seriösa hockeyblogg av alla ställen. Det är fallosalt på min ära. Ballt och jättekuk...jättekul menar jag på en och samma gång.

Frågan är om snedsurfarna återvänder efter sina små klick. Kanske går de i gång på lite Dicken och Bång. Eller så missförstår de hela prylen: Once they go black they never come back...

Inga kommentarer: