onsdag 8 december 2010

Kultani mun

Jag befinner mig mittoppi en bister bloggkris. Jag känner mig mätt och förstoppad. Det blir liksom ingenting med någonting.

AIK spelar som skit och det är möjligt att den sportsliga utvecklingen har bidragit till min kris. Men egentligen handlar det om något annat. Orsaken till haveriet ligger liksom på ett annat plan. Jag känner helt enkelt ingen lust längre, ingen motivation. Ordbajseriet stängde butiken och bakom disken sitter Boris och klämmer. Men det kommer alltså ingenting. Bloggen min har förvandlats till världens sämsta BB. Inte en endaste barnslighet får jag ur mig.

Lavemang, tänkte jag i morse. Lavemang.

Kanske i form av statistik och tabeller? Jag brukar ju gå igång på sånt. Lite bilder och finfina sånger, Bång i kalsong, Dicken med sticken? Fallosala flamserier? Nä, ingenting lockar. Vad ska en ta sig till? Ska en bli desperat och tappa koncepten? Ska en byta kön och namn och språk och hela faderullan och förvandla sig själv till en finsk Black Berit med fluga och kavaj? Är det så det ska sluta? Som the total förnedring inför sittande publik.

Jag saknar ord men blogghelvetet ska veta att jag kämpar. Kultani mun...

3 kommentarer:

Hockeysossen sa...

Jag ska knappast ge dig några råd, men jag gör det ändå.

Skriv bara. Även om du inte når dit du vill med dina formuleringar så ska du veta att du är mer än uppskattad av mig.

En ordbajsande Black Boris är alltid bättre än skitnödig Sossehockey.

TT sa...

Busenkelt! Bli Bättre Boris, Bli Brynäsare ;)
http://www.youtube.com/watch?v=f6TF9yb0pOg

Kornig Kalops sa...

Boris, jag har full förståelse att du känner dig bloggskygg och slår till reträtt bakom draperiet till pentryt, så snart dörrklockan vibrerar.

Men du skall veta att dina texter i mångt och mycket är praktverk. Har du ledsnat på AIKs framfart så skriv om asiatiska dammbyggen, eller Yorkshires koldistrikt.

Vad du än tar dig an, så blir det bra!