fredag 12 februari 2010

Bång - en explosion



Har Du också ägnat fredagseftermiddagen åt att fundera på hur Daniel Bång skulle se ut som pudelrockare? Jaså inte, det var ju tråkigt. Här kommer i alla fall det kanske mest relevanta och intressanta blogginlägg som någonsin skrivits - tidsenligt kryddat med lite schlager!

Vi börjar med det mindre väsentliga. På söndag är det meningen att Gnaget ska leka råttans lek med katten i Karlskoga. Bofors är ett slags brunkargäng med playoffplatshäng som vi bara ska slå. Åtminstone om vi vill vara med och slåss om en topptreplacering. Jag orkar inte ens tänka på hur det skulle kännas att inkassera en fjärde raka förlust. Nä, då tänker jag hellre på Bång - vår åttiotalististiske hockeyfriskus nummer tjugo.
Daniel Bång föddes 1987. Året därpå ställde hans look-a-like, Haakon Pedersen, upp i den svenska uttagningen till Eurovison song contest. Låten hade en internationellt gångbar titel, Bang - en explosion, men egentligen hette den naturligtvis Bång - en explosion. Pedersen slutade på en hedrande fjärdeplats i tävlingen. Den platsen ska vi gnagare till varje pris försöka undvika.
Jag sticker ut haakon och påstår att Bofors - det är bara ett nätt litet hinder på vägen. På söndag ska vi krossa dem! Bång får gärna explodera i Nobelhallen.

2 kommentarer:

kent sa...

Boris! Nämn inte "Boforshockeyn" vid namn. Jag gjorde det i en krönika, jag kom inte undan med det!!

Black Boris sa...

Boforshockeyn kallas väl numera Brynäshockeyn ;)