tisdag 16 februari 2010

I morgon är en annan dag

En sån dag det blev igår. Dark Doris fyllde lax, Charlotte Kalla vann OS-guld och Jämtleksing bjöd på schlager. En sån dag det blev. Tänk att Borås lyckades piska upp Percys pågar så det stod härliga till. En sån dag det blev och en sån verkligt lyckad kväll sen.
-
Idag var en annan dag men även denna dag blev en bra dag. Kvällen är bara barnet men jag känner på mig att den blir bra den med. Tänk om alla dagar var lika bra som idag. Och tänk om alla kvällar vara lika bra som igår. Då skulle livet vara en enda stor solskensdag.
-
I morgon är en annan dag och då ska AIK vinna över Växjö är det tänkt. Det vore så trevligt om det blev av. Att vi vann, tog tre poäng och greppet om andraplatsen. Jag drömmer om en kväll på Hovet med Bergström, Beck och Bång, en stekhet Heino samt mycket folk på läktarna.
-
Senaste timmarna har jag nynnat på den här låten. Den känns passande och fin inför morgondagen tycker jag. I morgon ska ju Karlsson gå i taket, Bång ska va på gång och Greken ska dansa och le. Förhoppningsvis ska Tsimikalis kamma noll. Allt medan Boris fi-fi-fi-filurar på sitt nästa djuplodande blogginlägg.

Inga kommentarer: