torsdag 25 februari 2010

Ladies knight

"Mitt galleri finns det inga galler i, där är jag alldeles fri", sjunger Robban Broberg. Det är en fin låt som emellertid inte alls passar som vinjett till ett blogginlägg om damhockey. Damhockeyspelare måste nämligen spela bakom galler, oavsett ålder och egen vilja.

Jag har så svårt att förstå det där. Varför skruvar ladiesarna inte bara bort gallren och skiter i förbundspamparna? Vad ska tjock-skallarna på internationella göra, stänga av varenda lady? Gallra bort varenda gallervägrare? Äh, kyss mig!

Om gallergrejen är svår att haja så är det ingenting mot tacklings-förbudet. Vilket skämt! Vad är hockey utan tacklingar? Hockey bockey? Nä, det är förstås - damhockey! Herregud. Jag funderar allvarligt på att skicka in en anmälan till DO. Så här får det banne mig inte gå till!

Inga kommentarer: