onsdag 17 februari 2010

Fi-fi-fi-filura

Tro det eller ej men det har faktiskt hänt att jag suttit på Hovet och filurat och tänkt: Vad gör jag här? Ikväll var den tanken långt, långt borta. Istället satt jag och filurade och tänkte: Vad gör alla som inte är här? Sitter de framför teven och glor? Kollar de OS? Filar de naglarna inför lördagen och diggar schlager och dyrkar Dolph?

Är det någon match man som gnagare ska gå och se numera så är det AIK-Växjö. AIK-Växjö blir alltid heta drabbningar. AIK-Växjö bjuder alltid på tät, intensiv och framförallt bra hockey. Kvällens drabbning var inget undantag. Det blev en hård men juste kamp mellan två av seriens bästa lag. Tre viktiga poäng stod på spel men även en hel del prestige. AIK vann kampen och bärgade poängen. Härligt!

Det bjöds många positiva besked ikväll:
  • Dicken ser skärpt och vass ut. Spelar som den stjärna han är. Tyvärr tror jag han fick en smäll någon gång i andra eller tredje för jag såg inte till han under slutet av matchen.
  • Heino är lysande. Elitserieklass. Sidledsförflyttningarna är underbara att skåda. Hur bär karln sig åt?
  • Fredrik Carlsson fortsätter att imponera. Tar för sig alltmer och ser säker och stabil ut i spelet.
  • Bång har fått upp farten. Är allt snabbare in i situationerna, allt hetare framför mål och allt tuffare i sarghörnen. På väg mot toppformen?
  • Christian Sandberg är bäst i laget. Hög klass på allt han gör för närvarande. Stark i defensiven, klok i mittzon och farlig framåt i varenda byte. Levererar smörpass, jobbar hårt, skjuter i PP, serverar Dicken på blå. Och tar en nödvändig utvisning efter en halvtaskig passning från Heino. Sandberg är lika lysande nu som han var under stora delar av förra säsongen.
  • Gynge gör ett typiskt gyngemål - igen. Står i slottet, skjutklar och målkåt. När passet kommer från sidan skjuter han direkt och distinkt. Han får det att se så lätt ut. Medspelare och motståndare har mycket att lära av Gynge. Den grabben vet hur man gör mål!
En sak som slog mig under matchen var att AIK:s dräkter är fantastiskt vackra. Det har jag förstås filurat över och tänkt på många gånger förut men ikväll filurade och tänkte jag på extra mycket. Tänk så mycket man filurar och tänker på när man går och ser på AIK egentligen.



Fi-fi-fi-filura
Fi-fi-fi-filura
det kan Boris jättebra
Fi-fi-fi-filura
Fi-fi-fi-filura
det gör jag verenda da'
Å om du vill lära dig
hur man gör så fråga bara mig
Svart å gult blir aldrig fult
å inte rosa heller

Fi-fi-fi-filura
Fi-fi-fi-filura
Bång Bång Bång vad jag är gla'
Fi-fi-fi-filura
Fi-fi-fi-filura
sjung en sång tra la la la

Fi-fi-fi-filura
Fi-fi-fi-filura
gjorde jag i förrgår me'
Fast jag säger inte
Fast jag säger inte
var nånstans jag gjorde de'
Men det rimma' å det rann
orden forsa' liksom älven fram
Svart å gult blir aldrig fult
å inte rosa heller

Fi-fi-fi-filura
Fi-fi-fi-filura
det e kul å blogga se
Fi-fi-fi-filura
Fi-fi-fi-filura
det finns fler som tycker de'

1 kommentar:

greken sa...

Fan va göööööööööött