söndag 14 februari 2010

Boforshockey

Det blev en nödvändig seger och trepoängare i Karlskoga till slut. Tack för det! Vann vi månne genom att praktisera en gnagisk form av Boforshockey?

Själv följde jag matchen uteslutande via stats.swehockey.se och jag hann bli orolig redan i första perioden: Skulle vi återigen tappa en tvåmålsledning till torsk? - Nej, det skulle vi inte. Bofors kvitterade visserligen i PP men Sandberg och Gnaget replikerade per omgående. Sedan spikade Heino igen kassen och gav alla tvivlare svar på tal. AIK har en förstekeeper av rang! Åtminstone enligt statistiken - som för övrigt nästan aldrig ljuger.
¤ ¤ ¤
Eftersom jag alltså inte såg matchen har jag inte så mycket mer att tillägga. Tre poäng räcker gott och väl. Jo förresten, en sak bara: Vi drar fortfarande på oss på tok för mycket utvisningar. Särskilt på bortaplan. Här måste Melin & Franzén få ordning på manskapet. Bättre skärpa och äckligare disciplin ger mindre onödiga sittningar i boxen. Särskild nummer 6 bör här börja föregå med gott exempel. För det var väl inte bara zebrans fel att vi återigen drog på oss en massa tvåor...
I morgon är det den 15 februari. Det finns minst 119 skäl till att vilja smaska tårta till frukost.

2 kommentarer:

greken sa...

Tårta? Varför? 119? Aha när vi festar så festar vi. Grattis på 119årsdagen mitt älskade och stolta AIK

Kent/sarg ut sa...

Med ett spel som stundtals går på kryckor, i Gamla Stan.

Boforshockeyn är död, leve Gnag(n)ethockeyn!!