lördag 14 april 2012

Viva Las Vegas

Brynäs spelare och ledare är nu bara ett skär ifrån sina drömmars mål. Järnkrok och Silfverberg är värda sin vikt i guldhjälmar.

Dusty Hill och Billy Gibbons har visat Sundqvist och Granström var skägget ska stå. Snart är det slutspelat och klart. Om Brynäs tappar det här ska jag åka loserbuss till Byske och erkänna mina fel. Det händer inte. De vänder inte. Brynäs är för tajta, för vassa, för bra. Dessutom har de det lilla flytet som behövs. Och Svedberg befinner sig mittoppi den berömda zonen. Snart sitter de alla på planet till USA. Jag unnar dem semester från och med i morgon.

Skellefteå utan Goren är som Södergren utan håren va. Mycket snack och lite verkstad va. Hjälper inte ens med en stilla bön va.

Jag vet en glennifierad grek som skulle bada naken i Akallas fontän för att få vara i brynäsarnas skridskor. Tänk att få fira ett fett efterlängtat och välförtjänt guld med att spela bort allt man äger i de galna gamblarnas förlovade stad. Dessutom samma år som man fyller 100! Greken skulle gladeligen lämna Vegas med bara suspen på. Blottad, barskrapad och berusad som få. Det finns bara en Greken. Precis som det bara finns ett AIK. Inga ödds i världen kan ta den verkligheten ifrån oss. Bright light city gonna set my soul!

Och Eilert Pilarm som var inbokad till Sollefteås guldfest i Byske! Tur att det finns många andra spräckliga kopior att välja mellan.

2 kommentarer:

MN sa...

Än har vi inte gett tappt. Om jag är tillräckligt pessimistisk, en inställning jag förädlat till något alldeles enastående, så KANSKE vi vinner ikväll.
Däremot är jag helt övertygad att om, jag säger om, vi tar detta till en sjunde match, så kommer Brynäs vinna efter ett slagskott från egen zon som via alla fyra domarnas hjälmar studsar i mål när det återstår 3 sekunder. Trots att vi vann skotten med 64-5.

Lulle sa...

Jag kan hänga med från Umeå och bjuda på lingondricka och hemkört så det är bara att du laddar för detta kommer att hända.